A legnagyobb és leggyorsabban növekvő vállalati alkalmazásszoftver-kategóriára fordított világszintű kiadások 2027-re várhatóan elérik a 114,4 milliárd USD-t, a hazai cégek azonban nagy többségben még mindig nem fedezték fel a benne rejlő potenciált. Pedig a rendszer bármilyen méretű vállalatnak segíthet az üzleti növekedés előmozdításában, és különösen előnyös lehet az olyan kis- és középvállalkozások számára, ahol gyakran kell megoldást találni arra, hogy kevesebb ráfordítással többet érjenek el.
A CRM (Customer Relationship Management) kifejezés hazánkban még sokak számára ismeretlen, pedig nincs olyan vállalat, ami ne használná valamilyen formában. A CRM magyarra fordítva annyit tesz: ügyfélkapcsolat kezelés, tehát leegyszerűsítve egy olyan rendszer, ami támogatja a szervezetek kapcsolattartását az ügyfelekkel, ésszerűsíti a különböző vállalati folyamatokat és nem végső soron segít javítani a jövedelmezőséget. Láthatjuk tehát, hogy ez valóban egy olyan rendszer, ami jelen van minden vállalat életében, hatékonyság szempontjából azonban nem mindegy, mi jelenti a szisztéma alapját.
A rendszer hatékonysága az alapoknál dől el
Egy jól működő CRM rendszernek köszönhetően a vállalatok az értékesítésből, ügyfélszolgálatból, marketingből és a közösségi média megfigyelésekből származó rengeteg adatból nyerhetnek hasznos és naprakész üzleti információkat. Ennek tükrében jogos elvárás, hogy adott CRM rendszer megbízható és könnyen átlátható legyen.
A cégek a CRM folyamatokra hosszú ideig telefont, e-mailt, illetve egyéb különböző digitális és analóg szisztémákat használtak, ma már azonban egyre népszerűbbek a felhő alapú rendszerek, ahol egy platformon, átláthatóan kezelhetők az ügyfélkapcsolatok, ideértve a marketinget, az értékesítést, a digitális kereskedelmet és az ügyfélszolgálati interakciókat is.
Jól működő CRM nélkül csak az ablakon dobjuk ki a pénzt
Nem túlzás az az állítás, miszerint egy vállalkozás megbízható CRM rendszer nélküli működtetése rengeteg pénzbe kerülhet, hisz a körülményes adminisztrációs feladatok jelentősen elvihetik a munkatársak idejét, amit így a cég a termelés egyéb területeiről lesz kénytelen elvonni. Nem beszélve arról, hogy az adminisztráció során a vállalkozás számára fontos információval szolgáló részletek is elveszhetnek.
Mivel az ügyfelek ma már egyre több platformon érhetik el a vállalkozásokat, a cégek számára nagy kihívást jelent az információk naprakész követése is. Előfordulhat, hogy az ügyfél kinéz egy terméket a cég közösségi oldalán, információt kér róla telefonon, majd megrendeli a webshopon, végül e-mailen küld róla visszajelzést. Az interakciók közös platformja nélkül ez a folyamat lassú és átláthatatlan, ami nem kielégítő kommunikációt eredményezhet, ez pedig könnyen a vásárló elégedetlenséghez vezet.
Ráadásul egy átfogó CRM rendszer hiánya a cég belső folyamatait is nagyban érinti, hisz nélküle lekövethetetlenek a munkafolyamatok, emiatt a menedzserek könnyen szem elől téveszthetik a csapatok tevékenységét, ami végső soron megoldatlan feladatokat és a felelősök hiányát eredményezheti.
Mesterséges intelligencia is segítheti a legújabb felhő alapú CRM platformokat
A felhő alapú CRM-szoftverek ma már nyitottabbak, és kézenfekvő megoldásokat kínálnak, melyek olyan üzleti eszközökkel is integrálhatók, mint például a dokumentum-aláírás, könyvelés, számlázás, vagy felmérések. A platform ezenkívül egyéb üzleti alkalmazásokhoz is kapcsolódhat, amelyek mind az ügyfélkapcsolatok fejlesztésében segíthetnek. További előnye, hogy a felhő alapú CRM rendszereken az információ mindkét irányban áramlik, és valódi, 360 fokos képet nyújt a cég ügyfeleiről.
A CRM rendszerek legújabb generációja pedig még egy lépéssel tovább megy, hisz a beépített mesterséges intelligencia olyan adminisztratív feladatokat is automatizál, mint például az adatbevitel és a lead- vagy szolgáltatási esetek átirányítása, így a vállalat számára időt szabadíthat fel az értékesebb tevékenységekre. Emellett az automatikusan generált információk segítenek jobban megérteni az ügyfeleket miközben adott esetben, még jövőbeni viselkedésüket is megjósolják. A mesterséges intelligencia tehát segít abban, hogy a vállalatok a rendelkezésükre álló adatokból hasznos üzleti információkat nyerjenek.
Miben támogathatják a modern CRM rendszerek a hazai vállalkozásokat?
1. Termékek és szolgáltatások fejlesztése
Egy jó CRM-rendszer sokféle forrásból gyűjt információkat a vállalkozásáról a cégen belül és azon kívül is. Ily módon figyelő motorként szolgálhat, ami részletes betekintést nyújt abba, hogyan érzik magukat az ügyfelek és mit mondanak a szervezetről. Segítségével a cég fejlesztheti szolgáltatásait és korán felismerheti az esetleges problémákat, hogy időben pótolja hiányosságait.
2. Fokozott együttműködés
A helytől független munkavégzés világában a vállalati együttműködés szempontjából még sose volt ennyire fontos, hogy a munkatársak egy bárhonnan elérhető, megosztott platformon kapcsolódjanak. Ezenfelül egy rugalmasan méretezhető, felhőalapú CRM rendszer a körülményektől függetlenül biztosítja a cégek dinamikus növekedését.
3. Ügyfélérték növelése
Az ügyfelek mélyreható megismerésével és jobb megértésével a keresztértékesítés és továbbértékesítés esélyei is nőnek, ami segít a már meglévő ügyfelekkel való tartós és jövedelmezőbb kapcsolatok kialakításában. A boldog ügyfelek valószínűleg visszatérő vásárlókká válnak, a visszatérő ügyfelek pedig egyes tanulmányok szerint akár 33%-al többet költenek.
4. Hatékony ügyfél-támogatási megoldások
Napjaink fogyasztói a vállalatoktól gyors, személyre szabott és hatékony kommunikációt várnak el a nap bármely szakában. Egy felhő alapú CRM rendszer segíthet abban, hogy az ügyfelek minden esetben az általuk keresett magas színvonalú szolgáltatásban részesüljenek, hisz a rendszeren keresztül egyből látni az interakciókat és megrendeléseket, amikre a vállalat így azonnal reagálhat.
2021 legjobb Google-barát CRM rendszerei
Végezetül hadd mutassunk pár Google-barát CRM-platformot, melyek korszerű technológia mentén kimondottan a kis- és középvállalkozások támogatására lettek kifejlesztve. Ezeknek a különböző felhő alapú CRM rendszereknek mindegyike integrálható a Google Workspace alkalmazáscsomagjába, ideértve a Gmailt, a Dokumentumokat, a Táblázatokat, a Naptárat, a Térképeket és a Névjegyeket.
Zoho CRM: Nagyszerű azoknak a vállalkozásoknak, amiknek rugalmas és testre szabható Google CRM-re van szükségük.
HubSpot CRM: Kiváló lehetőség olyan Workspace-felhasználók számára, akiknek olyan állandó és ingyenes CRM rendszerre van szükségük, amely támogatja a tömeges e-mail marketinget.
https://www.hubspot.com/crm/am1
Freshsales: A legjobb olyan értékesítés központú csapatok számára, akik a Google CRM-el szeretnék maximalizálni kapcsolataikat a visszatérő ügyfelekkel.
https://www.freshworks.com/crm/sales/
Agile CRM: A legmegfelelőbb olyan helyszíni értékesítési csapatok számára, akiknek mobilalkalmazással és Google Térkép-integrációval is rendelkező CRM-re van szükségük.
https://www.getapp.com/p/sem/a/agile-crm/
Streak: Ideális azoknak a szakembereknek, akik olyan CRM-re vágynak, amelyhez nem kell elhagyniuk Gmail postafiókjukat.
Copper: A legjobb olyan csapatok számára, akiknek a Google Táblázatok vagy más Workspace-alkalmazásokhoz hasonló megjelenésű és hatású intuitív kezelőfelületre van szükségük.
Salesforce Essentials: A legjobb azoknak a cégeknek, amik többféle üzleti alkalmazást integrálnának egy egységes Google CRM rendszerbe.