A sikerhez vezető közös út - Így fejlődött az ügyfelekkel az iSolutions
Esettanulmány – Két eredményes ügyfelünk története, ahol korszerű informatikai megoldásokkal támogattuk a dinamikus növekedést
Idén novemberben Zrt.-vé alakult az iSolutions, ami egy új fejezetet nyitott vállalatunk életében. Ez a mérföldkő nemcsak a jövőbeni lehetőségeinket szélesíti ki, hanem remek alkalmat teremt arra is, hogy visszatekintsünk az elmúlt évtizedekre. Cégünk sikere ugyanis az évek során szorosan összefonódott partnereink fejlődésével. A sok esetben évtizedekre visszanyúló együttműködések alatt nemcsak az informatikában nyújtottunk támogatást ügyfeleinknek. A közös munkának köszönhetően szoros kapcsolatot építettünk ki a cégvezetőkkel és döntéshozókkal, ami hozzásegített minket ahhoz, hogy üzleti szemléletű és emberközpontú rendszerüzemeltető szolgáltatást alakítsunk ki. Ebben a cikkben két olyan esettanulmányt szeretnénk bemutatni, amelyek jól szemléltetik, hogyan fejlődtünk együtt ügyfeleinkkel és a technológiával a több mint 20 éves fennállásunk során.
Növekedés, aminek a technológia nem szab gátat – A Jobtain története
A Jobtain egy magyar tulajdonban lévő munkaerő-kölcsönző cég, akikkel 2015-ben kezdtük meg az együttműködést. A munkánk kezdetén a vállalkozás legnagyobb kihívása az volt, hogy tevékenységeik rendkívül széttagoltak voltak, amit az se könnyített meg, hogy az ország különböző pontjain és a határon túl működő irodákban, egymástól távol dolgoztak. A kommunikáció legnagyobb része telefonon zajlott, a dokumentációs követelmény a hatóságok felé bonyolult volt és rengeteg értékes időt vett el a munkatársak életéből. Emellett a belső folyamatok aktív követése is kihívást jelentett, ami a cég számára egy fontos prioritás volt. Az iSolutions a felhőalapú technológia bevezetésével teremtett rendet és átláthatóságot a cég IT rendszerében. A Google által kínált egységes fájlkezelés, a hatékony levelezés és az online meeting eszközök lehetővé tették a csapatok számára, hogy a fizikai távolság ellenére hatékonyan dolgozzanak együtt.
Az automatizált üzleti folyamatok bevezetésével csökkentettük az adminisztrációs terheket
Az együttműködésünk kezdetén a Jobtain kb. 20 munkatárssal dolgozott együtt és nagyjából 300-500 kölcsönzött munkavállalót menedzselt. Mára a munkatársak száma meghaladja a 100-at és 2-4 ezer toborzott munkavállalót foglalkoztatnak. A cég gyors növekedését az tette lehetővé, hogy az iSolutionsnek köszönhetően a technológia nem állt az útjukba, mivel a vállalkozással együtt az alkalmazott informatikai megoldások is fejlődtek. A felhő bevezetését a G-Smart üzleti automatizáció követte, amivel drasztikusan csökkentettük az olyan adminisztrációs terheket, mint például a munkavállalói szerződések, ki- és bejelentések dokumentációja és a toborzási és beléptetési folyamatok követése.
Cseréld a körülményes adminisztrációt értékesebb feladatokra a G-Smart megoldásunkkal! Olvasd el a cikkünket és tudj meg többet az üzleti automatizációról!
A siker titka a profi változásmenedzsment
Cégünk egyik lényeges erőssége, hogy az IT fejlesztéseket minden esetben úgy menedzseljük, hogy az ne jelentsen fennakadást ügyfeleink napi munkavégzésében. Egy új rendszer bevezetése vagy a felhőre való átállás folyamata olyan jellegű projektek, amiben a legtöbb rendszergazda cégnek nagyon kevés tapasztalata van. Az iSolutions ezzel szemben már több, mint 200 ügyfél átállásában nyújtott támogatást, aminek köszönhetően rutinos a változáskezelésben és az ehhez szükséges projektmenedzsmentben.
A felhő lehetővé teszi a rugalmas és költséghatékony mobilitást
A Jobtain fejlődése szempontjából a felhőalapú rendszer bevezetése kulcsfontosságú lépés volt. A Google Workspace amellett, hogy lehetővé teszi az IT költségek optimalizálását, támogatja a mobilitást, ami elengedhetetlen a kollégák hatékony munkavégzéséhez. A Jobtain a nagyobb ügyfeleknél akár több száz munkatársat is foglalkoztat, akik koordinációját, munkaügyi dokumentációját és egyéb ügyeit a partnerek telephelyén kihelyezett ideiglenes irodákban végzik. Így olyan IT rendszerre van szükségük, ami könnyen alkalmazkodik a különböző helyszínekhez, ebben pedig jelenleg a felhő a legjobb. A Jobtain számára az is óriási versenyelőnyt jelentett, hogy a Google felhőnek köszönhetően már jóval a pandémia előtt elkezdték használni az online meeting megoldásokat, így 2020-ban különösebb nehézségek nélkül álltak át a hibrid és home-office munkavégzésre.
IT tréningeken keresztül a munkatársak is hamar megismerték és megszerették az új rendszert
A Jobtain-nél az IT támogatás mellett az oktatásra is nagy hangsúlyt fektettünk. Az első években rengeteg gyakorlati tréninget tartottunk, amit külön a munkatársak kompetenciája szerint állítottunk össze. Az informatikai tréningek során nemcsak a technológia hátterét és használatát mutattuk be a Jobtain csapatának, hanem olyan rendszerszemléletű munkamodellt adtunk át, amit azóta is remekül alkalmaznak a mindennapi feladatvégzés során.
Az iSolutions az évek során szorosan beépült a Jobtain szervezetébe ahol a vezetőket támogatva ma is segíti az üzleti döntéseket. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek a sikertörténetnek, amit a következő években is közösen írunk tovább.
Az évtizedeken és határokon átívelő siker titka – A Develor története
A Develor nemcsak Magyarország, hanem Európa és a Közel-Keleti régió egyik vezető tréning cége, akikkel együttműködésünk egészen a 90-es évek végéig nyúlik vissza. Ebben az időben az IT világát még a 2000-es év beköszöntétől való félelem uralta, ami remekül mutatja, hogy akkoriban mennyire kezdetleges szinten volt a vállalkozások informatikai tudása. A Develor azonban – ambíciózus cégként – már akkor is látta, hogy a fejlődés csak korszerű IT megoldásokkal érhető el, ehhez pedig az iSolutions jogelődjét hívta segítségül, hogy biztosítsa a szükséges infrastruktúrát és technológiai támogatást a cégnek.
Hogyan lesz egy pár fős vállalkozásból nemzetközi piacvezető cég?
Az első években a Develor egy budapesti irodában működött, ahol mindössze 8-10 fő dolgozott, azonban 1999-től rohamos növekedésnek indult. Ma már közel 200 munkatársuk dolgozik 18 országban. A cégnél való munkavégzés hagyományosan az irodában zajlott, ám a trénerek jellemzően házon kívül, változatos helyszíneken dolgoznak. Mivel a 2000-es években az internetelérés még közel sem volt magától értetődő, bérelt vonalakon keresztül biztosították a kapcsolatot, ami súlyos költségekkel terhelte a céget.
A Develor korai technológiai áttöréseit az Oracle csoportmunka rendszere segítette, ami a felhő elődjeként lehetővé tette a vállalkozás adatkezelésének korszerűsítését. Mivel a nemzetközi terjeszkedés során hamar jelentkezett az igény egy központi szisztéma és tudásbázis kialakítására, az iSolutions egy olyan IT rendszert épített ki, amely egységesítette a levelezést, a tréninganyagok nyilvántartását, valamint a dokumentációt nemcsak a magyar, hanem az összes helyi vállalat számára. Ez lehetővé tette a különböző országokban működő irodák zökkenőmentes együttműködését, ami 2000-es évek elején óriási versenyelőnyt jelentett a cégnek. 2010 magasságában azonban már megjelent a Google felhőtechnológiája, ami hamar kiszorította a versenytársait és piacvezetővé vált.
Felhővel ma már akár a négynapos munkahét is elérhető! Olvasd el a cikkünket és tudd meg, mi mindent nyerhetnek a cégek és a munkavállalók a Google Workspace bevezetésével!
A Google felhő megjelenésével egy új időszámítás kezdődött
Az iSolutions Magyarországon az első IT szolgáltatók között volt, ami felismerte a Google Cloud-ban rejlő potenciált, így az Oracle rendszert leváltva a Develor Csoportnál is bevezette a felhőalapú megoldásokat. A Google technológiája új korszakot hozott a cég számára: modern, átlátható, és költséghatékony megoldást biztosított, amely nemcsak a hatékonyságot növelte, de lehetővé tette, hogy a munkatársak a különböző országokból is úgy dolgozzanak együtt, mintha ugyanabban az irodában lennének. A felhőnek köszönhetően az iSolutions távolról, fizikai jelenlét nélkül tudja menedzselni a cégcsoport külföldi irodáinak IT rendszerét, ami hatalmas előnyt és költséghatékonyságot jelentett. Az együttműködés eredményeként a Develor nemcsak az IT infrastruktúra területén lépett szintet, de stabil alapot teremtett a nemzetközi sikerekhez és a további terjeszkedéshez is.