Íme 5 intő jel, hogy a vállalatod informatikája rossz kezekben van

IT menedzsment szolgáltatás cégeknek

Ha ezeket a problémákat tapasztalod, ideje IT szolgáltatót váltani!

A modern üzleti világban az informatika kulcsfontosságú szerepet játszik minden vállalat életében. Ennek tükrében az IT menedzsment ma már a hazai szervezetek körében is jelentősen meghatározza a cégek jövőjét, hatékonyságát, és versenyképességét. Az egyre dinamikusabb, technológiai alapú környezetben tehát elengedhetetlen fontossággal bír, hogy egy szervezet vezetője tisztában legyen az IT menedzsment fontosságával, emellett biztosítania kell, hogy a cég informatikája a lehető legjobb kezekben legyen. Ez azonban nem minden esetben egyszerű, hiszen az IT menedzsment esetében egy rendkívül egyedi modellt látunk. Hogy kicsit megkönnyítsük a vezetők dolgát, ebben a cikkben rávilágítunk néhány fájdalompontra, amelyek árulkodó jelei lehetnek annak, hogy a vállalat informatikája nincs jó kezekben.

A nem megfelelően kezelt informatika komoly vállalati kockázatot jelent

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a cégvezetőknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a vállalati IT menedzsment megfelelően működjön. Ennek számos oka van. Az egyik legfontosabb, hogy az IT infrastruktúra és rendszerek megbízható működése ma már elengedhetetlen a vállalat mindennapi tevékenységeihez. Az olyan IT kockázatok, mint a rendszerleállások, adatvesztés, vagy kibertámadások, jelentős – sok esetben visszafordíthatatlan – károkat okozhatnak a vállalatoknak, amelyekre a 2020-as nagy digitális robbanás óta már számos ijesztő példát láttunk. És itt nemcsak a kritikus termeléskiesésről vagy a bevételcsökkenésről beszélünk, de a vállalatok hírneve is jócskán megsínyli azt, ha nem működik megfelelően az informatikai rendszere, nem beszélve az ügyfélelégedettségről.

Tehát csakúgy, mint egy épület alapjai, az IT menedzsment a vállalat tevékenységének alapját képezi, így ha nem megfelelően kezelik, azzal az egész vállalkozás veszélybe kerülhet.

Ezzel szemben a hatékony IT menedzsment minimális befektetéssel a vállalat versenyképességének maximális növelését teszi lehetővé. Az innovatív stratégiai szemléletű irányítás hatékonyabb munkafolyamatok kialakítását, gyorsabb döntéshozatalt és rugalmasabb vállalati működést eredményez, valamint lehetővé teszi a rendelkezésre álló informatikai eszközök és alkalmazások optimális kihasználását.

Mi az IT menedzsment?

Az IT menedzsment feladata az információs technológia stratégiai tervezése és irányítása a vállalat egészében. Ez magában foglalja az infrastruktúra kiépítését és karbantartását, az adatkezelést, a szoftverek és alkalmazások üzemeltetését, a biztonsági intézkedések kialakítását és végrehajtását, valamint az IT projektmenedzsment irányítását. Az IT menedzsment amellett, hogy biztosítja a technológiai és az üzleti stratégiák közötti kapcsolatot, segít az üzleti igényekhez igazítani a vállalati infrastruktúrát.

Az IT menedzsment feladata az információs technológia stratégiai tervezése és irányítása a vállalat egészében

Íme 5 intő jel, amiből tudhatod, hogy a vállalatod informatikája rossz kezekben van

1. Nincs dokumentáció az informatikai rendszerekről

Súlyos adatbiztonsági kockázatot rejt magában, ha egy vállalat nem vezet dokumentációt a felhasználókról, jogosultságokról, IP-címekről, eszközökről, jelszavakról és minden olyan információról, ami az informatikai rendszer alapját képzi. Mivel már a legkisebb kkv is minimum 2-3 rendszert használ, a pontos nyilvántartás kulcsfontosságú, hiszen a vállalat fontos és sok esetben szenzitív adatokat tárol ezeken a platformokon, amik a dokumentáció körültekintő kezelése nélkül könnyen illetéktelen kezekbe kerülhetnek. Egy jó szolgáltató ezt tudja, így kiemelt figyelmet szentel az adatok valós idejű vezetésére.

2. A szolgáltató nem képes átlátni a vállalat üzleti céljait

Az IT menedzsment egyik legfontosabb ismérve, hogy az üzleti stratégiát helyezi fókuszba és ahhoz rendeli hozzá a vállalat informatikáját. Így az minden esetben intő jel, ha a szolgáltató túlságosan elkötelezett egy-egy rendszer, vagy eszköz mellett és minden áron azt akarja a céghez bevezetni ahelyett, hogy a vállalat kultúráját és az üzleti célokat figyelembe véve a vezetéssel együtt választaná ki a legmegfelelőbb megoldást.

Az IT menedzsment legfontosabb ismérve, hogy az üzleti stratégiát helyezi fókuszba és ahhoz rendeli hozzá a vállalat informatikáját

3. Minden üggyel ugyanaz a munkatárs foglalkozik

Egy másik IT szolgáltatói red flag, ha minden üggyel ugyanaz a munkatárs foglalkozik. Egy informatikai szolgáltatás körülbelül hat-hétféle szerepkörből áll, ami minimum hat-hét munkakört és ahhoz tartozó munkatársat jelent a szolgáltatónál. Ha minden ügyet ugyanaz a munkatárs kezel, az körülbelül olyan, mintha egy ház építésénél ugyanaz ásná ki az alapot, húzná fel a falakat, vezetné a kábeleket, tenné fel a burkolatot, végezné az asztalos munkákat és festene. Elég furcsa lenne ugye? Az informatikában ez ugyanígy van és fontos tisztában lenni azzal, hogy ilyen polihisztorok nem léteznek a szolgáltatóknál.

4. Gyakran jelentkeznek plusz IT kiadások, amik nem lettek belekalkulálva a költségvetésbe

Szinte biztos, hogy nem jó IT szolgáltatónál vagy, ha a havidíjon túl sokszor jelentkeznek plusz költségek az IT kiadásokban. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a szolgáltató nem végzett alapos kutatást és nem készített tervet, hanem ad-hoc módon üzemelteti az informatikát és mindig csak utólag javítja a hibákat, ami plusz költséget jelent. A hatékony IT menedzsment alapja az előrelátó gondolkodás és a pontos költségvetés elkészítése, aminek köszönhetően a vállalat pontosan látja, hogy mennyibe fog neki kerülni az informatikai rendszer.

Hatékony IT menedzsment esetén az IT költségek előre tervezhetők

5. Nincsenek megkülönböztetve a komplex ügyek a napi IT feladatoktól

Az mindenképpen intő jel lehet, ha a szolgáltató minden ügyet egyforma prioritásként kezel és nem különbözteti meg a napi feladatokat a hosszú távú projektektől. Például egy felhőrendszerre való átállás, vagy egy új projektmenedzsment rendszer bevezetése akár fél év is lehet, míg egy olyan rutin rendszergazda feladat, mint egy vírusirtó frissítése, vagy egy program feltelepítése maximum pár órát vesz igénybe. És bár a rövid és hosszú távú feladatok menedzsmentje egyaránt fontos, az átláthatóság biztosítása érdekében ezeket az ügyeket más-más prioritással és külön felületeken kell kezelni.

Válaszd átfogó IT menedzsment szolgáltatásunkat és emeld vállalatod magasabb szintre! Tedd meg az első lépést és foglalj időpontot gondolatébresztőnkhöz még ma!

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.

A sütik használatával kapcsolatos általános információk
Az iSolutions a felhőszolgáltatások széles skáláját kínálja (Google Workspace, Office, Microsoft 365)

A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:

  1. a weboldal funkcionalitásának monitorozása és folyamatos fejlesztése,
  2. a weboldal működése során fellépő technikai problémák (pl. a böngészés lassulása, a weboldal elérhetetlensége stb.) azonosítása és kezelése,
  3. a használati szokásokra (pl. a böngészés időpontja, a böngészéssel töltött időtartam, a honlap egyes részeinek megtekintésével töltött időtartam, a böngészésre használt eszköz típusa [asztali számítógép, tablet, mobiltelefon stb.], a böngészés során végzett aktivitás típusai [görgetés, koppintás, kurzormozgatás], a böngésző típusa és verziószáma, az operációs rendszer típusa, a böngészés földrajzi színhelye, a honlapon böngésző egyéni beállításainak megjegyzése, a honlap használatával kapcsolatban jelzett egyedi igények, javaslatok  stb.) jellemző és a felhasználói igényekre vonatkozó információk gyűjtése és elemzése.

A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.

Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.

Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.

Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).

A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.

A weboldal működéséhez feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.

Statisztikai célú sütik

E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.

Marketing célú sütik

Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.