10 praktikus Google funkció, amit onboarding során alkalmazhatsz

Google Workspace, korábbi nevén G Suite megkönnyíti a munkatársak közötti online kollaborációt

A Google Workspace számos lehetőséget kínál cégednek az online működéshez, így akár az új munkaerő hatékonyabban történő online integrálásához is. A megváltozott munkakörülmények miatt elengedhetetlenné vált, hogy a munkánkhoz használt szoftverek megkönnyítsék a mindennapjainkat, és egyszerűen nyomon követhetővé váljon az onboarding folyamat is. Bemutatunk 10 tippet, amellyel támogathatod a szervezetbe újonnan belépő kollégák integrálását is.

1. Vezesd online a belépési folyamatot, és felejtsd el a papírmunkát!

A kevesebb papírmunka érdekében már a belépés teljes adminisztratív folyamatát áthelyezheted az online térbe. A Google Forms segítségével néhány perc alatt létrehozhatsz elektronikus űrlapokat, amelyeken keresztül begyűjtheted a szükséges adatokat és a különféle szabályzatokat elfogadó aláírásokat. Ezek az űrlapok könnyen elérhetők és szerkeszthetők a számítógépedről és a mobilodról egyaránt.

2. Hozz létre megosztott dokumentumokat!

Sok dokumentációt igényel egy új csapattag bevonása, hiszen egészségügyi és biztonsági összefoglalókat, munkaszerződéseket, alkalmazotti kézikönyveket kell létrehoznod. A Google Dokumentumok segítségével csapatod egyszerre szerkeszthet tartalmakat, amelyekbe valós idejű megjegyzéseket és konkrét visszajelzéseket illeszthetnek. Az így elkészült anyagok mindenki nézőpontját tükrözik majd.

3. Készíts listát az új alkalmazottaknak!

Ha szeretnéd megkönnyíteni az újonnan felvett kollégák életét, akkor használd a Google Sheet-et! Segítségével ellenőrző listákat hozhatsz létre, amelyek tartalmazzák a legelső feladatokat. Ebben azonnal jelezheti kérdéseit az új munkatárs, és hamar visszajelzést is kaphat.

4. Tárold az onboarding anyagokat egy helyen a könnyebb megosztás érdekében!

Az onboarding folyamán létrehozott anyagokat elérhetővé teheted az egész szervezet számára egy megosztott Drive mappa segítségével. Az integrálási folyamatért felelős munkatársaid ezeket bármilyen eszközről szerkeszthetik, illetve kommentálhatják a dokumentumokat, a többiek pedig azonnal látják a változásokat és vissza is jelezhetnek rá. A beérkező munkatársak így mindig naprakész információval rendelkeznek majd.

5. Egyszerűsítsd az integrálási folyamatot egy központi webhely létrehozásával!

Az új alkalmazottak gyakran elveszettnek érezhetik magukat az új munkahely forgatagában, emiatt pedig az első néhány hónapban magasabb arányban morzsolódhatnak le. Egy Google Site weboldal létrehozásával azonban elérhetővé teheted egy helyen az összes onboarding és képzési forrást, ami nagyban megkönnyíti majd a vállalat életében történő eligazodást az újonnan belépő kollégák számára.

Google Workspace, korábbi nevén G Suite megkönnyíti a munkatársak közötti online kollaborációt

25 GOOGLE WORKSPACE TIPP CÉGVEZETŐKNEK, SZAKÉRTŐKNEK

6. Segítsd a munkavállalóidat képzési modulokkal és prezentációkkal!

Szeretnél képzési modulokat létrehozni csapatod számára? Vagy esetleg orientációs prezentációt készítenél az új munkavállalóknak? Lépj be a Google Slides-ba és alakítsd üzeneteid egy látványos prezentációvá a kreatív eszközökkel.

7. Kínálj fejlődési lehetőséget bárhol és bármikor!

Munkatársaid eltérő helyen tartózkodnak? Szeretnéd csökkenteni a helyszíni képzés költségeit? A YouTube Live segítségével élőben közvetítheted üzeneteidet és tarthatsz kérdezz-felelek szekciót. A Google Meet-en keresztül a bárhonnan elérhető képzésekkel megspórolhatod az utazási időt és a költségeket. A tréningről készült felvételeket és a kapcsolódó képzési anyagokat pedig a Drive-on keresztül tudod megosztani kollégáiddal.

8. Tarts fogadóórát vagy személyes mentorálási alkalmakat!

A kezdeti időszakban sok kérdés merülhet fel az új csapattagok részéről. Érdemes lehet fogadóórát vagy személyes mentorálási alkalmat biztosítani nekik, hogy mindenre választ kapjanak. A Naptár segítségével kínálj foglalható időpontokat, hogy mindenki ki tudja választani a számára legalkalmasabb opciót.

9. Ünnepeljétek meg az új kollégák érkezését!

Szervezz üdvözlő eseményt az újonnan érkezőknek, és hívd meg a csapat tagjait a Naptár alkalmazáson keresztül. A meghívóban a rendezvény helyszíne mellett szerepelhet egy rövid bemutatkozó is az új tagokról. Egy további hasznos funkció, hogy a későbbiekben az emlékeztetők segítségével az esemény alakulását is nyomon tudod követni.

10. Korszerűsítsd az információáramlást!

A Currents vállalati belső kommunikációs platformján létrehozott közösségekben az új munkatársak is be tudnak kapcsolódni az egyeztetésekbe. Ezáltal könnyebben bekerülnek a vállalat mindennapi körforgásába és hamar a csapat tagjának fogják érezni magukat. A platform lehetőséget biztosít az ötletek megosztására és a közös tanulásra is.

Próbáld ki a Google üzleti felhőt!

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.

A sütik használatával kapcsolatos általános információk
Az iSolutions a felhőszolgáltatások széles skáláját kínálja (Google Workspace, Office, Microsoft 365)

A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:

  1. a weboldal funkcionalitásának monitorozása és folyamatos fejlesztése,
  2. a weboldal működése során fellépő technikai problémák (pl. a böngészés lassulása, a weboldal elérhetetlensége stb.) azonosítása és kezelése,
  3. a használati szokásokra (pl. a böngészés időpontja, a böngészéssel töltött időtartam, a honlap egyes részeinek megtekintésével töltött időtartam, a böngészésre használt eszköz típusa [asztali számítógép, tablet, mobiltelefon stb.], a böngészés során végzett aktivitás típusai [görgetés, koppintás, kurzormozgatás], a böngésző típusa és verziószáma, az operációs rendszer típusa, a böngészés földrajzi színhelye, a honlapon böngésző egyéni beállításainak megjegyzése, a honlap használatával kapcsolatban jelzett egyedi igények, javaslatok  stb.) jellemző és a felhasználói igényekre vonatkozó információk gyűjtése és elemzése.

A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.

Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.

Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.

Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).

A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.

A weboldal működéséhez feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.

Statisztikai célú sütik

E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.

Marketing célú sütik

Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.