A Google Workspace számos lehetőséget kínál cégednek az online működéshez, így akár az új munkaerő hatékonyabban történő online integrálásához is. A megváltozott munkakörülmények miatt elengedhetetlenné vált, hogy a munkánkhoz használt szoftverek megkönnyítsék a mindennapjainkat, és egyszerűen nyomon követhetővé váljon az onboarding folyamat is. Bemutatunk 10 tippet, amellyel támogathatod a szervezetbe újonnan belépő kollégák integrálását is.
1. Vezesd online a belépési folyamatot, és felejtsd el a papírmunkát!
A kevesebb papírmunka érdekében már a belépés teljes adminisztratív folyamatát áthelyezheted az online térbe. A Google Forms segítségével néhány perc alatt létrehozhatsz elektronikus űrlapokat, amelyeken keresztül begyűjtheted a szükséges adatokat és a különféle szabályzatokat elfogadó aláírásokat. Ezek az űrlapok könnyen elérhetők és szerkeszthetők a számítógépedről és a mobilodról egyaránt.
2. Hozz létre megosztott dokumentumokat!
Sok dokumentációt igényel egy új csapattag bevonása, hiszen egészségügyi és biztonsági összefoglalókat, munkaszerződéseket, alkalmazotti kézikönyveket kell létrehoznod. A Google Dokumentumok segítségével csapatod egyszerre szerkeszthet tartalmakat, amelyekbe valós idejű megjegyzéseket és konkrét visszajelzéseket illeszthetnek. Az így elkészült anyagok mindenki nézőpontját tükrözik majd.
3. Készíts listát az új alkalmazottaknak!
Ha szeretnéd megkönnyíteni az újonnan felvett kollégák életét, akkor használd a Google Sheet-et! Segítségével ellenőrző listákat hozhatsz létre, amelyek tartalmazzák a legelső feladatokat. Ebben azonnal jelezheti kérdéseit az új munkatárs, és hamar visszajelzést is kaphat.
4. Tárold az onboarding anyagokat egy helyen a könnyebb megosztás érdekében!
Az onboarding folyamán létrehozott anyagokat elérhetővé teheted az egész szervezet számára egy megosztott Drive mappa segítségével. Az integrálási folyamatért felelős munkatársaid ezeket bármilyen eszközről szerkeszthetik, illetve kommentálhatják a dokumentumokat, a többiek pedig azonnal látják a változásokat és vissza is jelezhetnek rá. A beérkező munkatársak így mindig naprakész információval rendelkeznek majd.
5. Egyszerűsítsd az integrálási folyamatot egy központi webhely létrehozásával!
Az új alkalmazottak gyakran elveszettnek érezhetik magukat az új munkahely forgatagában, emiatt pedig az első néhány hónapban magasabb arányban morzsolódhatnak le. Egy Google Site weboldal létrehozásával azonban elérhetővé teheted egy helyen az összes onboarding és képzési forrást, ami nagyban megkönnyíti majd a vállalat életében történő eligazodást az újonnan belépő kollégák számára.
25 GOOGLE WORKSPACE TIPP CÉGVEZETŐKNEK, SZAKÉRTŐKNEK
6. Segítsd a munkavállalóidat képzési modulokkal és prezentációkkal!
Szeretnél képzési modulokat létrehozni csapatod számára? Vagy esetleg orientációs prezentációt készítenél az új munkavállalóknak? Lépj be a Google Slides-ba és alakítsd üzeneteid egy látványos prezentációvá a kreatív eszközökkel.
7. Kínálj fejlődési lehetőséget bárhol és bármikor!
Munkatársaid eltérő helyen tartózkodnak? Szeretnéd csökkenteni a helyszíni képzés költségeit? A YouTube Live segítségével élőben közvetítheted üzeneteidet és tarthatsz kérdezz-felelek szekciót. A Google Meet-en keresztül a bárhonnan elérhető képzésekkel megspórolhatod az utazási időt és a költségeket. A tréningről készült felvételeket és a kapcsolódó képzési anyagokat pedig a Drive-on keresztül tudod megosztani kollégáiddal.
8. Tarts fogadóórát vagy személyes mentorálási alkalmakat!
A kezdeti időszakban sok kérdés merülhet fel az új csapattagok részéről. Érdemes lehet fogadóórát vagy személyes mentorálási alkalmat biztosítani nekik, hogy mindenre választ kapjanak. A Naptár segítségével kínálj foglalható időpontokat, hogy mindenki ki tudja választani a számára legalkalmasabb opciót.
9. Ünnepeljétek meg az új kollégák érkezését!
Szervezz üdvözlő eseményt az újonnan érkezőknek, és hívd meg a csapat tagjait a Naptár alkalmazáson keresztül. A meghívóban a rendezvény helyszíne mellett szerepelhet egy rövid bemutatkozó is az új tagokról. Egy további hasznos funkció, hogy a későbbiekben az emlékeztetők segítségével az esemény alakulását is nyomon tudod követni.
10. Korszerűsítsd az információáramlást!
A Currents vállalati belső kommunikációs platformján létrehozott közösségekben az új munkatársak is be tudnak kapcsolódni az egyeztetésekbe. Ezáltal könnyebben bekerülnek a vállalat mindennapi körforgásába és hamar a csapat tagjának fogják érezni magukat. A platform lehetőséget biztosít az ötletek megosztására és a közös tanulásra is.