10 Google Workspace tipp HR szakembereknek

10 Google Workspace tipp HR szakembereknek - blogcikk

Kapcsolatot létesíteni, újat alkotni és együttműködni különféle méretű csapatokkal nem egyszerű. Az online térben való közös munkához ezért megfelelő szoftverekre van szükség ahhoz, hogy a vezetők pontosan átlássák a folyamatokat, és a munkavállalók is a lehető leghatékonyabban végezhessék munkájukat. Ehhez biztosít rugalmas és innovatív megoldást a Google Workspace, amellyel a szervezetek is többre képesek. 

Íme 10 tipp, amellyel a Google Workspace a Te életedet is megkönnyíti.

1. A Dokumentumok közös használatával könnyebbé válik az együttműködés

Vegyünk egy általános munkahelyi példát: az álláshirdetésben megjelenő munkaköri leírás összefoglalását. A toborzásban sok erőfeszítést igényel a munkaköri leírás elkészítése úgy, hogy az valóban tükrözze a feladatkört. Ha azonban a munkavállaló leendő felsővezetője és a HR csapat egyidejűleg ugyanazon a dokumentumon dolgozik, akkor együtt jelölhetik ki a cég számára fontosnak ítélt tulajdonságokat és készségeket.

2. Növeld jelenléted és hatékonyságod a Google Meet és a Chromebooks használatával

Ha jól képviseled szervezeted a különböző állásbörzéken, automatikusan vonzani fogod a legjobb jelölteket. A legjobb munkavállalók megszerzése azonban sok kihívással, idővel és utazással járhat. Hozz létre egy virtuális csapatot a Google Meet és a Chromebooks segítségével, támogasd virtuálisan a helyszíni képviselőket, és használd ki a felvételi lehetőségeket a világ bármely pontjáról!

3. Javítsd az interjúztatók közötti együttműködést a Dokumentumokkal

Egy felvételi interjúsorozat megszervezése bonyolult feladat. Észben kell tartani a jelölteket, szerepköröket és számos más befolyásoló tényezőt. Őrizd meg az interjújegyzeteid a Dokumentumokban, és oszd meg a toborzókkal, hogy valós időben láthassák a visszajelzéseket, és azonosíthassák azokat a területeket, amelyekre a későbbi kérdezőknek összpontosítaniuk kell!

4. Kövesd nyomon az interjúkat és a frissítéseket a Táblázatok segítségével

Annak elérése, hogy a toborzócsapatok, a felvételiztetők és az érdekeltek mindenről időben értesüljenek nagy kihívást jelent. Ha különböző jelöltekkel más-más csatornákon folyik a kommunikáció, zsonglőrködni kell az eszközökkel, frissítésekkel és tájékoztatásokkal. A Táblázatok segítségével ez a probléma megoldódik: nyomon követheted és jelentheted a folyamatok állapotát, így mindenki egy helyen férhet hozzá a legfrissebb információhoz, és közvetlenül a táblázatban tehet fel feladatspecifikus kérdéseket.

Tetszik a cikk?
Iratkozz fel 5 mp alatt még több hasznos tartalomért!

5. Tedd emlékezetessé az ajánlatod a Google Meet segítségével

Amikor úgy döntesz, hogy ajánlatot teszel egy jelöltnek, ki kell tűnnöd az összes többi munkalehetőség közül. Ahelyett, hogy telefonon közölnéd ajánlatodat, tedd emlékezetesebbé és oszd meg vele négyszemközt a jó hírt a Google Meet segítségével. Kérdd meg a toborzás HR-menedzserét, az interjúztatókat vagy akár a felvételt nyert kolléga jövőbeli munkatársait, hogy mutassák be veled együtt az állásajánlatot egy csoportos videomegbeszélésen, ezzel is kifejezve támogatásukat és lelkesedésüket.

6. Vezesd helyfüggetlenül az interjúkat

Ne várj az utolsó fordulós helyszíni interjúkra, teszteld már a legelején a jelentkező képességeit. Oszd meg a szükséges dokumentumokat a jelöltekkel a távoli Google Meet interjúk során, hogy miközben a jelölt tartalmat ír a megosztott dokumentumba, az interjúztató végig követhesse a gondolkodásmódját. A kihívások megoldásakor így akár tisztázó kérdéseket is feltehet a jelölt, az interjúztató pedig azonnal értékelheti a végső mintát.

7. Egyszerűsítsd a betanítási folyamatot, helyezz el képzési anyagokat a webhelyeden

Az új alkalmazottak gyakran elveszettnek érzik magukat a vállalatoknál, ezért a legtöbb félreértés az indulás első néhány hónapjában jelentkezik. Hozz létre a webhelyeden egy olyan oldalt (Site-ot), ahol egy helyen érhető el az összes onboarding anyag és képzési erőforrás. Ezzel a folyamatok könnyedén beállnak és a munkavállalók egy helyen találják meg a legfontosabb referenciaanyagokat.

8. Gyűjts visszajelzést kollégáidtól a Forms segítségével

Nehéz gyors visszajelzést kapni az alkalmazottak teljesítményéről, ha nincs megfelelő eszköze és ideje arra az embernek, hogy minden munkatársával napi szinten beszélgessen. Az Űrlapok segítségével azonban egyszerűen készíthetsz felméréseket, és egyszerre küldheted el őket nagy csoportoknak.

9. Tartsd naprakészen a projektterveket és oktatási anyagokat – tárold Drive-ban a dokumentumokat

Ha a szervezeted instruktorai világszerte ugyanazt a tananyagot oktatják, akkor bizony nem egyszerű megbizonyosodni arról, hogy valóban naprakész anyagokat használnak-e. Az e-mail mellékletként küldött tartalmak és a különböző változtatások során előfordulhat, hogy egyes oktatók néhány frissítést kihagynak és elavult anyagokkal tanítanak. 

Egy tanfolyam vagy projektterv tartalmának naprakészen tartásához tárold ezeket az anyagokat egy Drive mappában vagy megosztott meghajtón, és oszd meg az összes résztvevővel. Így, ha valaki szerkeszt egy dokumentumot vagy prezentációt, azt mások is látják, és valós időben adhatnak visszajelzést.

10. Tarts tanfolyamokat bárhol a világon a Google Meet virtuális tantermeiben

A vállalatok növekedésével a képzési igények és költségek is megsokszorozódtak. Ahelyett, hogy mindenhol új képzési programokat állítanál be, a meglévőket alakítsd virtuális tantermekké. Így a távoli alkalmazottak online képzéseken vehetnek részt a Google Meeten keresztül, melyet akár rögzíthetsz is, és később is hozzáférhetővé teheted.

Tetszik a cikk?

Iratkozz fel 5 mp alatt még több hasznos tartalomért!

* kötelező mező

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.