Azt hihetnénk, hogy lassan bezárul a digitális marketing eszközeinek köre, a Google-nek is köszönhetően azonban tudjuk: mindig van hova fejlődni. Európa szerte, milliók használják a Google tudásmegosztást serkentő anyagait vállalkozásuk fellendítésében, a munkaerőpiacon való elhelyezkedésben vagy éppen a karrierlétrán való feljebb lépésben.
A következő 9 tipp felhasználásával olyan területeken fejlődhetsz, mint a vállalkozások online bővítése, új ügyfelek keresése, valamint a közösségi médiában vagy a keresőmotorokkal való hirdetés.
1. Tedd magad láthatóvá az e-mailezések során!
A digitális marketingben a jó hírnév kialakítása kulcsfontosságú az ügyfélkör megtartásához. Elengedhetetlen, hogy az emberek tudják, ki vagy és hogy bízzanak az általad küldött tartalmakban. A hitelességedet és megbízhatóságodat növeli, ha a Gmail feladó mezőjében megadod a neved és az e-mail címed is. Még professzionálisabbnak hat, ha Gmail-es profilképként a szervezet logóját vagy egy hivatalos fotót állítasz be magadról.
EXTRA TIPP: Próbáld meg a tárgysort 10 szó alatt tartani, amely röviden összefoglalja e-mailed lényegét és a legrelevánsabb tartalmi elemre összpontosít.
2. Futtasd hatékonyabban promóciós hírleveleid!
Amikor kampányt szervezel, valószínűleg ugyanazokat a promóciós információkat és anyagokat fogod ismételni. Gyorsabban dolgozhatsz, ha sablonokként mented el az e-mail válaszokat a Gmail-ben, így amikor legközelebb használni szeretnéd ezeket, csak egyszerűen kiválasztod a mentett sablont és nem kell újra begépelned az egész törzsszöveget.
3. Szervezz nyerő kampányokat!
Egy digitális kampány megtervezése, létrehozása és összeállítása időigényes és nehezen koordinálható feladat. Érdemes ezért a tervezési szakaszban a Naptár (Calendar) létrehozásával a marketingcsapat tagjait folyamatosan tájékoztatni a részletekről és az ütemezésekről.
A kampányterveket, videókat, marketing anyagokat és minden egyéb kapcsolódó dokumentumot kényelmesen tárolhattok a Drive közös tárhelyen. Az ügyfeleid és partnereid itt minden szükséges információt megkaphatnak és egy helyen, bármilyen eszközről el is érhetik őket.
4. Segítsd elő a keresőoptimalizálást!
Hozz létre egy online célhelyet szervezeted számára. Ehhez nincs más dolgod, mint a Webhelyek szolgáltatásban különböző blogbejegyzéseket, termékadatokat és egyéb promóciókat közzé tenni. Fontos, hogy a weboldaladon található információkat rendszeresen frissítsd, hiszen ezzel is elősegíted a keresőoptimalizálást (SEO).
Érdemes megadnod a Keresésben webhelyed nyilvános elérhetőségét is azáltal, hogy ingyenesen feltünteted a Google My Business szolgáltatásában. Adj meg egy céges telefonszámot, hogy az ügyfeleket hívásra ösztönözd, és oszd meg velük céged címét is, hogy személyesen is felkereshessenek.
5. Érj el új közönségeket a hirdetéseiddel!
Különleges ajánlatokkal, promóciókkal vagy gyorsakciókkal is kiemelheted webhelyed hirdetéseit. A cselekvésre ösztönző szalaghirdetésekkel és gombokkal könnyedén az oldaladra csábíthatod a vásárlókat, ezen kívül pedig a videohirdetések is nagyszerű lehetőséget kínálnak az új ügyfelek elérésére és bevonására, valamint a termékek vagy szervezeted népszerűsítésére.
A videós hirdetések létrehozásakor próbáld meg 30 másodperc alatt tartani az anyagok időtartamát, és már a kezdeti pillanatokban felvillantani márkád jellemzőit. Oszd meg a videófelvételt a Webhelyeken vagy szervezeted hivatalos YouTube-csatornáján.
Ne feledd, hogy egyes közösségi oldalak a videóhirdetéseket az első néhány másodpercben hang nélkül játszák le, ezért arra is ügyelned kell, hogyan buzdíthatod a nézőket a további lejátszásra!
6. Teszteld, és tedd mobilbaráttá honlapodat!
A legjobb mobilwebhelyek a látogatókat egyik pillanatról a másikra tudják vásárlókká konvertálni. Fejleszd a honlapod, hogy zökkenőmentesen működjön mobileszközökön, és állítsd be úgy az oldalt, hogy az automatikusan az ügyfél által használt képernyőmérethez igazodjon.
Teszteld a webhelyedet mobileszközön is, és menj végig az alábbi kérdéseken:
- Hogy néz ki?
- Könnyű navigálni?
- A telefonszámok úgy vannak beállítva, hogy a látogatók egyetlen érintéssel felhívhassanak?
Ha készen áll a honlapod a mobilhirdetések futtatására, akkor használd ki a Google Ads hirdetési szolgáltatásait. Ehhez érdemes először végig gondolnod, hogy a potenciális ügyfeleid milyen kifejezésekre kereshetnek. Mobileszközökön az emberek általában kevesebb és rövidebb kifejezéseket használnak, ezért fontos, hogy a kulcsszavak tömörek és relevánsak legyenek.
7. Mutasd be új termékeid!
Szeretnél egy új terméket megosztani ügyfeleiddel? Hozz létre egy látványos prezentációt a Diák (Slides) alkalmazásban, amely bemutatja a terméked jellemzőit, előnyeit, egyedi értékesítési pontjait és még sok mást. Még dinamikusabbá teheted prezentációdat képek és videók hozzáadásával, illetve tovább növelheted az ismertséged azáltal, hogy a Webhelyek segítségével beágyazod a honlapodba.
8. Gyűjts visszajelzéseket ügyfeleidtől!
Amikor egy új termék a fejlesztés korai szakaszában van, egy online felmérés az ügyfelek körében elősegítheti a további folyamatokat. Ágyazz be egy Űrlapot (Form) a webhelyedbe, és rögzítsd ügyfeleid visszajelzéseit.
Ha elegendő válasz érkezik, a marketingesek rendezhetik, rendszerezhetik és elemezhetik az eredményeket a Táblázatokban (Sheets), és megtervezhetik a termék továbbvitelének legjobb módját.
9. Készíts minőségi kreatívokat, és egyszerűsítsd az elérésüket!
Különböző kreatívokon dolgozol egy marketingügynökségnél? Biztosítanod kell, hogy mindenki a legújabb terveket, videókat, PDF-eket és egyebeket használja? Mentsd le a munkahelyi fájlokat és mappákat a Drive-ra vagy egy megosztott meghajtóra, így azonnal megoszthatod ezeket a veled dolgozó kollégákkal.
Ez nem csupán a megosztásban segít, hanem abban is, hogy amikor valaki visszajelzést és jóváhagyást visz fel a rendszerbe, könnyebben átláthatod, mely fájlok változtak, így minden munkavállaló – még ha különböző időzónákban dolgoznak is – egyszerre láthatja a frissítéseket.