Online projekt- és feladatmenedzsment a Google üzleti felhőben

IT projektmenedzsment a sikeres IT projektekért

Lassan két éve, hogy globális szinten teret hódított a home office, a helytől független munkavégzést ma már sok cég alapvetésként kezeli. A magyar vállalkozások között azonban óriási különbségek vannak ezen a téren: sokaknál még mindig „tűzoltásszerű”, a problémákat ideig-óráig áthidaló megoldások maradtak meg, ez azonban hosszútávon egyáltalán nem célravezető, és jelentősen rontja a teljesítményt, a munka élményét.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyar cégeknek is alapjaiban kell átgondolni a digitális projektmenedzsmentet, és a vállalkozásukra szabni ezeket a megoldásokat, hogy azok hosszútávon az üzletmenet alapját adhassák” – mondta Juhász Viktor, a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

A digitális csapatmunka az egyének napjainak megszervezésével kezdődik

A hatékony digitalizáció felé tett első lépés, hogy a vállalkozásoknak tudomásul kell venniük azt, hogy nem lehet a hagyományos munkamenetet egy az egyben lemásolni az online térben. A megfelelő szisztémák körültekintő megválasztásával azonban egyszerűen kiválthatók a korábban használt hagyományos eszközök. „A cégek esetében azzal szoktam kezdeni, hogy a munkatársaknak először egyéni szinten kell digitálisan hatékonnyá válniuk. Minden kollégának kell egy olyan online feladatkezelő rendszer, ami helyettesíti a naptárát, füzetét, határidőnaplóját, tehát azokat az analóg eszközöket, amiket eddig használt.” – világított rá Juhász Viktor a hatékony digitalizáció első lépésére.

Az egyéni felzárkózás után a csapatok összehangolása következik a digitális térben. A feladatmegosztás, információ átadás, állapotjelentés és prioritások kijelölése akkor válhat mindenki számára egyértelművé, ha az online feladatkezelőkben egy előre meghatározott szabályrendszer alapján dolgozik minden felhasználó. Ez nem megy egyik napról a másikra: a folyamat során kell egy olyan naprakész és szakértő támogatás, ami segíthet magasabb szintre emelni az átálló vállalkozást.

Egy cég sem kerülheti ki az online feladatkezelő rendszer bevezetését

Mielőtt bármilyen rendszer mellett elköteleződnek, minden vállalkozásnak házon belül kell felmérnie, hogy melyik a cég munkatársaihoz és munkamenetéhez leginkább passzoló megoldás. „Tipikus hibás gondolkodás, hogy a cégek nem azt a rendszert veszik meg, amire adott esetben szükségük van, hanem megkeresik a legösszetettebbet, legjobbat. Ez nem jó hozzáállás: először meg kell nézni, jelenleg digitálisan mennyire érett adott cég és az érettségi szintnek megfelelő rendszert kell használnia. Azt használhatja fél, vagy egy évig, és ha már megtanulta kezelni, átállhat egy bonyolultabbra, mert ezek között a felhős rendszerek között könnyen, jelentős anyagi elköteleződés nélkül lehet válogatni.” – magyarázza Juhász Viktor a felhőtechnológia szakértője.

A piacon jelenleg számtalan felhő alapú feladatkezelő program kínál erre megoldásokat. A kiválasztás során azonban mindenképp figyelembe kell venni azt, ha egy rendszer túl bonyolult, a munkatársak nem fogják használni, vagy ha használják is, rengeteg időt vesztenek a körülményes kezeléssel. A magyar piacon is elterjedt Google rendszer egy átfogó, de egyszerű, belépő szintű megoldásokat kínál az online együttműködésre, a széleskörű program integrációival pedig maximális szintre emeli a nagyszerű felhasználói élményt. „A Google egy olyan ökoszisztéma, amibe integrálható mindegyik rendszer, és láthatjuk, hogy például a gmail-ben, vagy a drive-ban, tényleg szépen együtt tudnak működni ezek a különböző rendszerek.” – osztotta meg eddigi tapasztalatait Juhász Viktor a rendszerintegrációkkal kapcsolatban.

A felhő alapú feladatkezelő rendszerek közt nincs olyan, hogy „rossz”, vagy „legjobb”. Minden rendszert más céges működésre fejlesztenek, így a piacon mérettől és tevékenységtől függetlenül minden vállalat megtalálhatja a hozzá legjobban illő megoldást.

Todoist: Ez egy alap feladatkezelő rendszer, remek választás olyan cégek számára, akik eddig még nem használtak más szisztémát. Nagyon hasonlít a Google Task-hoz, azzal a különbséggel, hogy megosztható más felhasználókkal is.

Trello: Jelenleg nagyon elterjedt feladatkezelő. Egy magasabb összeszervezési szintet kínál a felhasználóknak és rengeteg kiegészítő (plug-in) van hozzá, így könnyen integrálható más rendszerekkel. A felépítése kicsit bonyolultabb, a feladatok táblákon és kártyákon kezelhetők benne. Asztali gépen és applikáción is remekül használható.

Asana: Egy haladó szintű, gazdag funkciókészlettel rendelkező rendszer, ami az árán is tükröződik. Egyszerűen hozzáadhatók külsősök is a belső szervezeti élethez. Azoknak ideális, akik digitálisan érett csapattal rendelkeznek.

Monday: Rendkívül összetett rendszer, olyan cégek számára ideális, akik már dolgoztak valamilyen összetettebb rendszeren. Az ára alapján a drágább árkategóriába tartozik.

„Ha valaki feladatkezelő rendszer bevezetésén gondolkodik és szeretne ezzel megbízni egy szakértőt, aki a feladatkezelői hátterét felépíti a cégen belül, akkor mindenképp figyelni kell a partner kiválasztására is. Ennek a legegyszerűbb megoldása, hogy utána kell járni, kinek milyen rendszert vezetett eddig be. Referenciákat kell kérni és bizonyosságot szerezni róla, hogy más cégnél mennyire volt sikeres az általa kiépített megoldás. Tehát nem kell addig hinni senkinek, amíg nem mutatott be jól működő referenciát.” – zárta Juhász Viktor.

Vaskos határidőnaplók helyett: a Google rendszere a leginkább felhasználóbarát megoldás jelenleg

Az online munkához átfogó megoldásokat kínál a Google rendszere, amiben különböző eszközök segítik az egyéni és a csapatmunka hatékonyságát egyaránt. A Google Meet-el a felhasználók egyszerűen szervezhetnek webkonferenciákat, amire e-mailen keresztül bárkit meghívhatnak. A Meet-ben szervezett online megbeszélések alatt a megosztott dokumentumokon egyszerre dolgozhatnak a résztvevők, a Google Classroom-ból átvett rajzeszköz megoldással pedig egy online flipchart táblán folytathatják a közös ötletelést. A Google Meet ráadásul könnyen elérhető tabletről és telefonról is, a chat funkciónak köszönhetően pedig a felhasználó egyszerre akár több megbeszélésen is részt vehet. Emellett a Meet nemrég megjelent dinamikus háttér funkciója lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy egyéni háttér beállításokkal sugallják aktuális helyzetüket vagy hangulatukat.

A füzetek, határidőnaplók és post-it-ek kiváltására is praktikus digitális megoldásokat kínál a Google Workspace rendszere. A felhőben elérhető Google Task az egyszerű feladatkezelést, a Keep funkció a védett jelszavak és egyéb rövid információk feljegyzését, a Google Naptár a megbeszélések és találkozók rögzítését és nyomon követését támogatják, a Google Dokumentumokban pedig minden eszközről elérhető feljegyzéseket készíthetünk, amiket a határidő naplókkal ellentétben rugalmasan szerkeszthetünk, és amikben könnyen kereshetünk kulcsszavakra.

„Amikor azt mondjuk, hogy céges feladatkezelés, projektkezelés vagy céges kollaboráció, akkor először egyéni szinten kell a munkavégzést hasonló elvek mentén szervezni. Ezekből a Google eszközökből már nagyjából összeáll az a fajta magán feladatkezelés, ami a közös munkát is hatékonyabbá teszi.” – hangsúlyozza Juhász Viktor, a felhőmegoldások bevezetésével foglalkozó iSolutions Kft. ügyvezetője.

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.

A sütik használatával kapcsolatos általános információk
Az iSolutions a felhőszolgáltatások széles skáláját kínálja (Google Workspace, Office, Microsoft 365)

A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:

  1. a weboldal funkcionalitásának monitorozása és folyamatos fejlesztése,
  2. a weboldal működése során fellépő technikai problémák (pl. a böngészés lassulása, a weboldal elérhetetlensége stb.) azonosítása és kezelése,
  3. a használati szokásokra (pl. a böngészés időpontja, a böngészéssel töltött időtartam, a honlap egyes részeinek megtekintésével töltött időtartam, a böngészésre használt eszköz típusa [asztali számítógép, tablet, mobiltelefon stb.], a böngészés során végzett aktivitás típusai [görgetés, koppintás, kurzormozgatás], a böngésző típusa és verziószáma, az operációs rendszer típusa, a böngészés földrajzi színhelye, a honlapon böngésző egyéni beállításainak megjegyzése, a honlap használatával kapcsolatban jelzett egyedi igények, javaslatok  stb.) jellemző és a felhasználói igényekre vonatkozó információk gyűjtése és elemzése.

A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.

Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.

Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.

Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).

A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.

A weboldal működéséhez feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.

Statisztikai célú sütik

E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.

Marketing célú sütik

Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.