Legjobb kollégáit veszíti el a cég, ha nem biztosít home office-t

A 4 napos munkahét bevezetése: hatékonyabb üzleti folyamatok és csapatmunka digitalizációval

Kikerülhetetlen a digitalizáció a KKV-k számára

Bár a legtöbb irodában újra indult az élet tavasszal, sok cég választotta hosszútávon is a hibrid működést, vagyis a home office és a személyes jelenlét kombinációját. Másfél év alatt rendkívül fontossá vált az otthoni munkavégzés lehetősége nemcsak a munkáltatók, hanem a munkavállalók számára is. „Olyannyira átalakulóban van a régi rendszer, hogy egyes ágazatokban a legjobb munkatársakat csak akkor fogja tudni megtartani egy cég, ha biztosítja számukra a home office-t. Mindezt pedig a lehető legprofibb informatikai és digitális háttértámogatással teheti meg” – osztotta meg tapasztalatait Juhász Viktor, a felhőmegoldásokat szállító iSolutions Kft. ügyvezetője.

Sokaknak olyan fontos lett a home office lehetősége, mint a fizetés mértéke

Mikor tavasszal újra beindult az élet az irodákban, rövid időn belül sok munkáltató szembesült azzal, hogy nem tudja a home office előtti mederben folytatni a működést. Vannak ugyan, akik szívesen kezdtek el újra bejárni dolgozni, de az elmúlt félév tapasztalatai alapján kijelenthető, hogy a munkavállalók hozzászoktak az otthoni munkavégzéshez, kialakítottak egy új ritmust. Digitálisan társalognak, ami különösen az introvertált embereknek kedvez, hiszen így ők jobban tudnak a munkára koncentrálni. Emellett költség- és időhatékonyabb is lehet az otthoni munka, hiszen nem kell költeni az utazásra, a munkaruhára, külön étkezésre, és a munkába járás ideje is megspórolható. 

Különösen nehéz helyzetbe azok a cégek kerülhetnek, akik görcsösen ragaszkodnak a személyes jelenléthez, miközben a legértékesebb munkavállalóik és szakembereik közül sokan szívesebben és hatékonyabban dolgoznak otthonról. 

Nagyon gyorsan eljöhet az az idő, hogy a legjobb dolgozóit azért veszíti el egy vállalkozás, mert nem veszi figyelembe az igényeit, nem biztosítja számára, hogy otthonról végezze el a munkát. Ezek a szakemberek könnyen találni fognak egy számukra kedvezőbb felételeket kínáló munkahelyet. Be kell látni, hogy elérkeztünk abba a korba, amikor egy cég sikerét erősen befolyásolja, hogy engedett-e a home office és ha igen, az milyen háttérrel működik” – véli Juhász Viktor. 

Juhász Viktor - iSolutions
Juhász Viktor, az iSolutions ügyvezetője

A munkáltatóknak alkalmazkodni kell, ha sikeresek akarnak maradni

Mivel bármikor bekövetkezhet egy újabb lezárás, és az otthoni munkavégzésre való kötelező átállás, a legtöbb vállalkozás tisztában van vele, hogy ideje olyan informatikai és digitális hátteret kialakítani, ami megkönnyíti a szervezet életét. A valóságban azonban a munkáltatok többsége még mindig erősen tart a home office-tól. 

Ennek több oka is van, de a legfőbb kifogások általában ezek: a vezetők kevésbé látják a folyamatokat, például azt, hogy hány órát dolgozik pontosan a munkavállaló. Úgy érzik, kiengedik a kezükből a kontrollt, ha nincs közvetlen személyes napi kapcsolat a kollégával. Nem megfelelő az információáramlás, nincsenek meg azok a platformok digitálisan, ahol hatékonyan lehet kommunikálni. Illetve hiányzik a megfelelő szoftveres háttér, ami miatt sok a pontatlanság, a javítani való, és ez stresszhez vezet. Emellett sok vezető érzi úgy, hogy az ad-hoc feladatok kiosztása és végrehajtása jóval nehezebb home office esetében” – vázolta fel Juhász Viktor. 

A cégek legfőbb feladata a közeljövőben, hogy mindent meg kell majd tudni oldani digitálisan, amit eddig analóg módon tettek meg. 

Még nem késő változtatni, de aki ebben lemarad, hátrányba kerülhet

Alapvetően a kis- és középvállalkozásokat két csoportba lehet osztani informatikai fejlesztések terén. Az első csoport, aki nem igazán költött rá eddig, a másik pedig, aki eddig is sokat foglalkozott a digitális rendszereivel és folyamatosan keresi a jobb megoldásokat. Utóbbi könnyebb helyzetben van a home office térhódításával is, ők általában nyitottabbak és hajlandóak időt és pénzt befektetni a fejlődés érdekében. 

„Az első csoportból nehéz meggyőzni a változtatás szükségességéről azokat, akik még mindig szinte teljesen elzárkóznak a digitalizációtól. Ők már most hatalmas hátrányban vannak a versenytársaikhoz képest. Szerencsére egyre többen vannak azok, akik 5-6 éve nem foglalkoztak informatikai fejlesztésekkel, de most nagyon ráfókuszáltak és keresik a megfelelő szolgáltatót, akiben megbíznak” – véli a szakember. „Nagyon sok cégnél látjuk, hogy meg vannak ijedve, drágának ítélik a megoldásokat, de a bérrel összevetve minimális összegről beszélünk. A versenyképesség növelése és a munkavállaló megtartása miatt a digitális átállás nem költség, hanem a túlélés és a fejlődés kulcsa”  – összegez Juhász Viktor. 

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.

A sütik használatával kapcsolatos általános információk
Az iSolutions a felhőszolgáltatások széles skáláját kínálja (Google Workspace, Office, Microsoft 365)

A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:

  1. a weboldal funkcionalitásának monitorozása és folyamatos fejlesztése,
  2. a weboldal működése során fellépő technikai problémák (pl. a böngészés lassulása, a weboldal elérhetetlensége stb.) azonosítása és kezelése,
  3. a használati szokásokra (pl. a böngészés időpontja, a böngészéssel töltött időtartam, a honlap egyes részeinek megtekintésével töltött időtartam, a böngészésre használt eszköz típusa [asztali számítógép, tablet, mobiltelefon stb.], a böngészés során végzett aktivitás típusai [görgetés, koppintás, kurzormozgatás], a böngésző típusa és verziószáma, az operációs rendszer típusa, a böngészés földrajzi színhelye, a honlapon böngésző egyéni beállításainak megjegyzése, a honlap használatával kapcsolatban jelzett egyedi igények, javaslatok  stb.) jellemző és a felhasználói igényekre vonatkozó információk gyűjtése és elemzése.

A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.

Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.

Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.

Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).

A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.

A weboldal működéséhez feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.

Statisztikai célú sütik

E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.

Marketing célú sütik

Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.