Itt vannak a Google Workspace legújabb fejlesztései!

Kezeld profi szinten a Workspace eszközöket és lépj szintet az üzleti hatékonyságban!

Az informatika rohamos fejlődésével tudjuk, hogy nem mindig könnyű lépést tartani. Éppen ezért Google Cloud Partnerként igyekszünk időről-időre összegyűjteni a Google Workspace leghasznosabb fejlesztéseit és gyakorlati tippeket az alkalmazásukra, hogy Te is naprakész lehess! Google Workspace szakértőként célunk, hogy segítsünk Neked és a cégednek kihasználni a legújabb technológiai újításokat, amelyek az együttműködés javítása mellett növelik az üzleti hatékonyságot. Ebben a cikkben a Google Meet, Google Drive és Google Táblázatok kezeléséről hoztunk hasznos tippeket.

Tárgyalj kollégáiddal egy térben több gépről zavartalanul az adaptív audio segítségével!

A Google új fejlesztésének köszönhetően mostantól Te és kollégáid abban az esetben is zavartalanul intézhetitek az online megbeszéléseket, ha egy helyiségből több gépről csatlakoztok be a Meet-be. Ez az újítás a hibrid munka világában különösen fontos, hiszen vannak olyan helyzetek, amikor nem megoldható a meetingek modern tárgyalókban való lebonyolítása. Az “adaptív audió” kiiktatja azt a kellemetlenséget – amit korábban mi is gyakran tapasztaltunk – , hogy az egy helyiségből, egy időben és több gépről történő online meetinghez való bekapcsolódás során zavaró visszhang keletkezett, ami nagymértékben rontotta a megbeszélések minőségét. Ez a fejlesztés különösen hasznos azoknál a cégeknél, akiknél kisebb open office jellegű irodákban dolgoznak és nem mindig áll rendelkezésre tárgyaló vagy videokonferencia terem.

Hogyan működik az adaptív audio?

Az adaptív audio észleli ha egy Google Meet híváson belül több laptop van jelen a szobában, és a zavartalan élmény érdekében automatikusan szinkronizálja a mikrofonokat és hangszórókat. Így legyen a csapat bárhol, minden esetben biztosított a legjobb hangminőség. Másik nagy előnye ennek a fejlesztésnek, hogy a meetingek közben mindenki a saját gépe előtt lehet és nem kell a csapatnak egy laptop elé zsúfolódnia. Ez megkönnyíti a megbeszélés alatt megosztott anyagok és prezentációk átnézését, valamint az egyéni jegyzetek és memok készítését, miközben minden résztvevő tökéletesen látszik a képernyőn.

Az adaptív audio tehát maximális rugalmasságot nyújt céged irodai csapatának, és azt is lehetővé teszi, hogy a megbeszéléseket a tipikus meeting helyszínek helyett akár coworking irodahelyiségekből vagy kávézókból intézzétek. Ha érdekelnek a részletek, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Élvezd a fájlok egyszerű előnézetét a Google Drive-ban az új hovercard funkcióval!

Korábban a Google Drive-ban lévő fájlok megtekintéséhez egyenként, manuálisan kellett megnyitni minden dokumentumot, vagy jobb kattintással a fájlra, majd a helyi menüben a „Megnyitás ezzel > Előnézet” lehetőséget kellett választani. Emellett, az előzményeket és frissítéseket is a fájl megnyitásával az irányítópulton lehetett megtekinteni. Hogy még jobban megkönnyítse a felhasználók munkáját, a Google Drive bevezette a hovercard-okat, ezzel javítva az együttműködést és a gyorsabb feladatvégzést.

 

Hogyan működik hoovercard a Google Drive-ban?

Mostantól, amikor a Google Drive webes felületén a kurzort egy fájl ikonja fölé helyezed, egy hovercard jelenik meg, ami tartalmazza a fájl miniatűrjét, valamint olyan releváns információkat, mint például a fájl típusát, a fájl tulajdonosát, és azt, hogy ki és mikor módosította utoljára. Ez a praktikus új fejlesztés Neked is rengeteg időt takaríthat meg azzal, hogy lehetővé teszi a fájlok gyors áttekintését anélkül, hogy külön lapon meg kellene nyitnod.

Kövesd a Google Táblázatok változásait email értesítésekkel!

A Google Táblázatok számos cég életében meghatározó szerepet töltenek be a napi feladatvégzésben és a munkafolyamatok ellenőrzése terén. Ezt felismerve, hogy még egyszerűbbé és átláthatóbbá tegye a feladatok kezelését, a Google Workspace bevezette a feltételes értesítések beállításának lehetőségét a Google Táblázatokban. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy egyedi szabályokat hozz létre a táblázatokban, amelyek bizonyos feltételek teljesülése esetén automatikus email értesítéseket küldenek a Gmail fiókodba. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy bizonyos változások esetében (például egy oszlop értéke megváltozik, vagy egy meghatározott cellatartomány módosul), email értesítést kapsz arról, mi történt a táblázatban és arról is, hogy ki végezte el az adott módosítást. Ezenkívül arra is lehetőséged van, hogy az email címük megadásával mások számára is beállítsd a változtatásokról szóló értesítéseket.

Miért fontos ez a fejlesztés?

A Google Sheet értesítések naprakészen tartanak Téged és a kollégáidat a cég számára fontos táblázatokban történő változásokról. Ez gyorsabb reagálást tesz lehetővé az üzleti fejleményekre és segíti a vállalkozás csapatainak összehangoltabb és hatékonyabb együttműködését.

Mutatunk pár tipikus esetet, amikor jól jöhetnek ezek az értesítések:

✅A feladatok státusza vagy tulajdonosa megváltozik egy projektkövető táblázatban
✅ Egyes elemek elérnek egy bizonyos készletszámot egy készletkövető táblázatban
Egyes számok egy bizonyos érték alá csökkennek egy előrejelzési elemzésben

 Szeretnéd maximalizálni a Google Táblázatokban rejlő lehetőségeket? Velünk ezt is megteheted! Automatizáld üzleti folyamataid akár pár napon belül a G-Smart szolgáltatásunkkal! Vedd fel velünk a kapcsolatot és vágj bele ma! 

Hogyan állítsd be a feltételes értesítéseket a Google Táblázatokban?

A feltételes értesítések beállításához először nyisd meg a táblázatot, majd menj az Eszközök > Feltételes értesítések > Szabály hozzáadása menüpontra, vagy közvetlenül a táblázaton belül jobb kattintással is kiválaszthatod a Feltételes értesítések lehetőséget. A szabályok automatikusan egy alapértelmezett neveket kapnak, azonban a ezeket a neveket is bármikor módosíthatod a szövegszerkesztő segítségével. 


Elakadtál a Google Workspace beállítások kezelésében? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk! Ha már ügyfelünk vagy, keresd iSolutions kapcslattartódat! Ha pedig még nem vagy az ügyfelünk, töltsd ki az űrlapot és felvesszük Veled a kapcsolatot, hogy megbeszéljük a részleteket!

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.