Az elmúlt évtized technológiai fejlődése jelentős komplexitást hozott az informatikai rendszerek és szolgáltatások területén. Az IT infrastruktúra, a hálózatok és a biztonság kérdése napjainkban már nemcsak a nagyvállalatok működésében lényeges, a KKV-k számára is kulcsfontosságú tényező a versenyképesség és az üzleti siker szempontjából. A digitális felzárkózásban a vállalkozások csodafegyvere a tapasztalt MSP (Managed Service Provider) lehet, aki mérettől függetlenül bármelyik cégnek profi és összetett informatikai támogatást nyújt annak érdekében, hogy lépést tartson a technológia fejlődésével és biztonságosan kezelhesse a mindennapi IT kihívásokat. Ebben a blogcikkünkben bemutatjuk, milyen elemekből épül fel az iSolutions komplex MSP szolgáltatása és miként járul hozzá a vállalkozás sikeréhez.
Mi az az MSP?
Az MSP egy olyan külső szakértő cég vagy szolgáltató, amely átvállalja egy adott szervezet informatikai rendszereinek, szoftvereinek és hálózatainak teljeskörű kezelését és felügyeletét. Magyarul tehát hívhatjuk IT támogatásnak, vagy rendszergazdai szolgáltatásnak is, azonban azt mindenképpen le kell szögeznünk, hogy az MSP szolgáltatás jóval összetettebb annál, mint amit a hazai cégek többsége ma a rendszergazdai feladatok alatt ért.
Az iSolutions tapasztalt MSP-ként az ügyfél igényeihez igazodva testreszabott informatikai megoldást kínál minden üzleti kihívásra. Rendszergazda szolgáltatásunk egyik legnagyobb előnye a költséghatékonyság, hiszen így a vállalatnak nincs szüksége arra, hogy saját IT szakembereket alkalmazzon. Vállalatunknál egy közel 30 főből álló IT csapat áll ügyfeleink rendelkezésére, melyben különféle informatikai területek és rendszerek szakértői dolgoznak. Ennek köszönhetően minden ügyfelünknek folyamatos rendelkezésre állást és gyors problémamegoldást biztosítunk, ami képessé teszi partnereinket a versenyképesség növelésére, valamint a technológiai kihívások kezelésére anélkül, hogy viselniük kéne az IT területre vonatkozó erőforrások terhét.
Bízd szakértőre az IT szolgáltató kiválasztását! A vCIO üzleti igények mentén hozza meg a legjobb informatikai döntéseket. Olvasd el a cikkünket és tudj meg többet!
Milyen tevékenységeket fog össze az MSP?
Az MSP tehát egy komplex rendszergazda szolgáltatás, ami a vállalaton belüli összetett IT feladatokat foglalja magában. A következő pontokban sorra vesszük és közelebbről is megvizsgáljuk az MSP szolgáltatásának területeit.
1. Felhőszolgáltatások
Az utóbbi években az internet szerepe radikálisan megnőtt a mindennapi életben és a munka világában egyaránt. Elég csak belegondolnunk abba, hogy 10-15 éve sok munkahelyen a hálózat még igencsak megbízhatatlan módon működött, és nem állt meg az élet az irodában, ha elment az internetkapcsolat. Napjainkban viszont már más a helyzet, hiszen a legtöbb rendszer a felhőből érhető el, tehát a cégek mindennapi működéshez elengedhetetlen a kifogástalan és gyors internet. A hálózat és a felhőszolgáltatások szakszerű kezelése azért is kulcsfontosságú napjainkban, mert ezen keresztül biztosítható az adatok és alkalmazások távoli elérése és tárolása. Ez az új megközelítés megszünteti az irodai munka korlátait és lehetővé teszi a rugalmas és eszközfüggetlen feladatvégzést. A felhőrendszerekkel kapcsolatos szakértelmükkel és évtizedes tapasztalatukkal segítünk ügyfeleinknek kiaknázni a felhőszolgáltatások nyújtotta lehetőségeket a dinamikusan változó informatikai környezetben.
2. Szerverek és mentések
A vállalati szerverinfrastruktúra optimalizálása és az adatok biztonságos tárolása szintén egy kulcsfontosságú MSP feladat. Mivel a vállalati szerverek az üzleti működés alapjait képezik, azok stabilitása és hatékonysága kritikus fontosságú. Az MSP felelős a szerverek karbantartásáért, frissítéséért és felügyeletéért, ami magában foglalja a rendszeres ellenőrzéseket, a szoftverek és hardverek frissítéseit, valamint a teljesítménymonitorozást. Emellett a rendszeres adatmentések kezelése is kiemelt fontosságú, amit szintén az MSP biztosít. Az iSolutions ezzel a szolgáltatással hozzájárul a vállalatok adatintegritásának és biztonságának megőrzéséhez, aminek köszönhetően az ügyfeleinknek nem kell aggódniuk a szerverhiba vagy adatvesztés miatt.
3. Eszközmenedzsment
Az MSP a digitális eszközökkel kapcsolatos feladatok kezelésében is segíti ügyfelét. Ez magában foglalja az eszközök nyilvántartását, kezelését, frissítését, és a készülékek kiválasztásban és beszerzésben való aktív részvételt az üzleti igények és a vállalkozás költségvetése mentén. Mivel a digitális eszközök ma már rendkívül sokoldalúak és összetettek, így szinte lehetetlen az, hogy valaki házon belül minden típusú készülékhez értsen. Egy jó IT szolgáltató rendelkezik a szükséges szaktudással és kapcsolatokkal ahhoz, hogy segítse az ügyfelét a legjobb döntések meghozatalában. Az eszközmenedzsment során az MSP-k gondoskodnak a készülékek karbantartásáról, frissítéséről és optimalizálásáról is, valamint proaktívan figyelik az eszközök állapotát és teljesítményét, és időben jelzik a potenciális problémákat és meghibásodásokat a vezetőség felé. Az iSolutions körültekintő eszközmenedzsmenttel minimalizálja az készülékekkel kapcsolatos problémákat és meghibásodásokat, így hatékonyabb munkavégzést tesz lehetővé az irodai dolgozók számára.
4. Változáskezelés
A dinamikusan fejlődő digitális környezetben a változáskezelés a vállalati informatika egyik legfontosabb eleme, hiszen akármilyen IT rendszert vagy irodai alkalmazást használunk, bizonyos időközönként változásokat tapasztalunk és frissítések szükségesek. Az MSP egyik kulcsfontosságú feladata, hogy segítse az ügyfelét az IT fejlesztések hatékony kezelésében annak érdekében, hogy a rendszerek változásai ne befolyásolják a cég működését. Ez a tevékenység magában foglalja a szoftverek és alkalmazások, valamint a rendszerek és eszközök frissítését. A változások kezelése különösen fontos olyan területeken, mint például a pénzügyi programok, ahol a rendszeresfrissítések és változások elengedhetetlenek. Ennek érdekében szakértőink folyamatosan figyelemmel kísérik a várható rendszerfrissítéseket és az alkalmazások legújabb verzióit, hogy azokat időben implementálhassuk ügyfeleink IT rendszereiben.
5. Üzletmenet folytonosság / helyreállítás
A legtöbb vállalkozás nem gondol bele, hogy milyen kihívásokkal nézhet szembe abben az esetben, ha egy váratlan természeti katasztrófa vagy más olyan esemény történik, ami megbéníthatja a cég üzletmenetét. Az MSP feladata, hogy felkészüljön a váratlan helyzetekre és előre gondoskodjon a megoldásokról. Az iSolutions-nél amellett, hogy segítjük ügyfeleinket a vészhelyzeti forgatókönyvek kidolgozásában, ami többek között magában foglalja a mentési folyamatokat és az adatok biztonságos tárolását, arról is gondoskodunk, hogy a vállalkozás IT rendszere ilyen események után is könnyen visszaállítható legyen. Ennek köszönhetően segítünk megelőzni a hosszú leállásokat és a potenciális veszteségeket, miközben biztostjuk az üzleti folytonosságot még a legnehezebb időszakokban is.
6. IT biztonság
Az elmúlt években az IT biztonság egy kiemelt fontosságú terület lett, amit egyik vállalkozás sem hagyhat figyelmen kívül. A megfelelő védelmi intézkedések bevezetése és a rendszerek biztonságos üzemeltetése az IT szolgáltató felelőssége. A feladatok közé tartozik a vírusvédelem biztosítása a vírusirtó szoftverek telepítésével, és az olyan biztonsági intézkedések bevezetése is, mint a kétfaktoros autentikáció, amely nagyobb védelmet biztosít a jogosulatlan hozzáférésekkel szemben. A döntéshozatal az IT biztonság terén mindig egy közös erőfeszítés a vállalatvezetés és az IT szolgáltató között. Az MSP javaslatokat tesz és tanácsokat ad a biztonsági intézkedésekkel kapcsolatban, de a végső döntés mindig a vezetés kezében van. Az iSolutions-nél minden esetben segítünk megtalálni ügyfeleinknek az optimális IT védelmi megoldásokat, figyelembe véve a kényelem és biztonság kényes egyensúlyát.
7. Rendszerüzemeltetés
Az MSP szolgáltatásnak talán a rendszerüzemeltetés az a része, amit a legtöbben ismernek és értenek, hiszen ez a rendszergazdai feladat a vállalkozások többségénél a gyakorlatban is megjelenik. A rendszerüzemeltetés az informatikai rendszerek és eszközök működőképességének biztosítását jelenti. Ha valami elromlik, mint például egy laptop vagy a wifi hálózat, az MSP gyorsan reagál és megoldást kínál a problémára. Az iSolutions-nél a rendszerüzemeltetés része az is, hogy az IT rendszereket folyamatosan monitorozzuk, hogy a problémákat vagy meghibásodásokat még az előtt észleljük, mielőtt kritikussá válnának. Ennek köszönhetően proaktívan kezeljük ezeket az eseteket, amivel hozzájárulunk a vállalati rendszerek stabilitásához és hatékonyságához.
8. Rendszer monitoring
A rendszermonitoring az informatikai rendszerek és eszközök felügyeletének proaktív megközelítése, melynek során az MSP a rendelkezésére álló speciális szoftverek segítségével folyamatosan figyeli az IT rendszerek állapotát, beleértve a szervereket és a laptopokat, lemezkapacitást, teljesítményt, processzorhasználatot és egyéb releváns metrikákat. Ezek a monitoring rendszerek képesek azonnal jelenteni, ha szükséges frissítést, vagy hibát észlelnek, ami lehetővé teszi az MSP számára, hogy gyorsan reagáljon, még mielőtt a problémák kritikussá válnának. A távelérési szoftvernek köszönhetően az iSolutions szakemberei távolról is hozzáférhetnek az ügyfelek eszközein futó rendszerekhez, ami lehetővé teszi az azonnali ellenőrzést és a problémák gyors megoldását anélkül hogy fizikailag jelen lennének a helyszínen.
9. Helpdesk
Az egyszerűen elérhető helpdesk egy kulcsfontosságú eleme a kiváló rendszergazda szolgáltatásnak. Ez az ügyfél oldalán elérhető elsődleges támogatási pont, ami az informatikai problémák azonnali kezelésében segít. Az iSolutions-nél egyszerre 6 helpdesk munkatárs várja a bejövő hívásokat, ami azért fontos, mert minél több szakember áll rendelkezésre, annál biztosabb, hogy várakoztatás nélkül érik el őket az ügyfeleink. Vállalatunk helpdesk kollégái a lehető leggyorsabban reagálnak a felmerülő problémákra, és a feladat lezárásáig folyamatosan kommunikálnak az ügyfelekkel, hogy tájékoztassák őket a feladat státuszáról. Elsődleges célunk, hogy még gyorsabbá és egyszerűbbé tegyük ügyfeleink számára a kapcsolatfelvételt, aminek érdekében havi kimutatásokat és statisztikákat vezetünk a hívásokról, valamint a problémamegoldás gyorsaságáról is, és a mérések eredménye alapján fejlesztjük helpdesk szolgáltatásunkat.