Ismerd meg az elmúlt hetek izgalmas Workspace újdonságait

Google Workspace, korábbi nevén G Suite megkönnyíti a munkatársak közötti online kollaborációt

Hogy még könnyebb legyen az irodai munkavégzés, összegyűjtöttük Neked a Google legfontosabb fejlesztéseit

A digitalizáció új hulláma ma már szinte minden vállalat számára lehetővé teszi a rugalmas, helytől független virtuális csapatmunkát. Mivel a Google Workspace az elmúlt években a modern munkavégzés egy megkerülhetetlen platformja lett, a gyártó folyamatosan fejleszti és optimalizálja eszközeit a még hatékonyabb együttműködés érdekében. Ebben a blogcikkben bemutatjuk az elmúlt időszak leghasznosabb Workspace fejlesztéseit, kiemelve mindazokat a funkciókat és eszközöket, amelyekkel a Google átfogó megoldást kínál a rugalmas munkavégzés kihívásaira. Tarts velünk és emeld magasabb szintre csapatod együttműködését a virtuális térben!

Bemutatkoznak az új okos tábla funkciók a Google Sheets alkalmazásban

A Google továbbra is folytatja az okos tábla fejlesztését a Sheets alkalmazásban. Az újítások lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy még könnyebben kezelhessék a dátumokat, helyszíneket és pénzügyi információkat az alkalmazásban. Mik ezek a fejlesztések?

Helyszín elemek: Ha Google Maps helyszínt adunk a táblázathoz, a dokumentumban közvetlenül megjelenik a térkép, aminek segítségével nemcsak a Google Maps előnézetet láthatjuk, de akár útvonaltervet is készíthetünk.

Bővített dátum funkciók: Mostantól még könnyebben adhatunk hozzá dátumokat a táblázathoz a @ beviteli pont használatával, például a @today, @yesterday, @tomorrow, és a @date rövidítésekkel. Csak rá kell kattintanunk a dátumra, ami után megjelenik egy kiválasztófelület, amellyel a dátumok egyszerűen frissíthetők.

Pénzügyi elemek: Mostantól olyan Google Finance entitásokat is hozzáadhatunk a Sheets táblázatokhoz, mint például részvények, befektetési alapok és valuták. Ehhez csak az elem fölé kell helyezi az egeret, ahol az entitás típusától függően láthatjuk az előnézetet. Részvények esetén például láthatjuk a vállalat nevét, a jegyzett indexet, az árfolyamot és a piaci részesedést is, az elemre kattintva pedig, az entitás külön erre a célra létrehozott pénzügyi oldalára jutunk.

Mostantól olyan Google Finance entitásokat is hozzáadhatunk a Google Sheets táblázatokhoz, mint például részvények, befektetési alapok és valuták

Mostantól a stopper chip segít a feladatok ütemezésben és a határidők betartásában

A Google dokumentumokba helyezett stopper chip segítségével könnyedén követhetjük egy tevékenység időtartamát, ami segíti a határidők betartását. A stopper chip beillesztése a Google Docs vagy Sheets fájlokba lehetővé teszi az időzítő hozzáadását a dokumentumhoz. Az időzítő szüneteltethető, megállítható és visszaállítható, így rugalmasan alkalmazkodik a szükséges ütemezéshez.

A stopper chip segít a feladatok ütemezésben és a határidők betartásában

Egyedi építőblokkokat hozhatunk létre a Google Dokumentumokban

A Google Docs-ban létrehozható egyedi építőblokkok a Google okos tábla legújabb fejlesztése, amely egyetlen munkafolyamatba integrálja a felhasználókat és az adatokat, segítve ezzel a fókusz megtartását és az időmegtakarítást. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy lementsük az egyedi szöveg- vagy táblázatblokkokat, amelyekből ismételten alkalmazható komponenseket hozhatunk létre.

Az egyedi építőblokkok lehetővé teszik, hogy egyszerűen létrehozzunk projektindító sablonokat, amelyek segítségével könnyedén nyomon követhetjük a mérföldköveket és feladatokat. Emellett készíthetünk különböző ellenőrzőlistákat, és egyszerűsíthetjük a szervezetben gyakran használt kódok és szövegek alkalmazását is. Tehát nem kell minden alkalommal újraalkotnunk az alapértelmezett építőblokkokat, vagy egyesével másolni és beilleszteni a sablonokat az új dokumentumokba. Csak el kell mentenünk egyedi építőblokkként a kívánt részleteket – vagy akár az egész dokumentumot – , ami után már könnyedén beilleszthetjük a tartalmakat más dokumentumokba.

A Google Dokumentumokban egyedi építőblokkokat hozhatunk létre

Tartsd meg a válaszod kontextusát és idézz egy korábbi üzenetet a Google Chatben

A céges Google Chat beszélgetések sokszor rövid idő alatt számos különböző témát érintenek, aminek következtében könnyen elveszíthetjük a korábban elküldött üzenet kontextusát. A webes, valamint mobilos Chat élmény javítása érdekében a Google egy új funkciót vezetett be ezekre a helyzetekre, amely lehetővé teszi, hogy idézni tudj egy korábbi üzenetet, amikor válaszüzenetet küldesz egy közvetlen üzenetben, csoportos üzenetben vagy tématerületen. Ez a funkció segít kontextusba helyezni a válaszüzenetet, lehetővé téve, hogy közvetlenül hivatkozz egy korábbi üzenetre. Az idézést, akkor érdemes használnunk, ha szeretnék, hogy a válaszuk a fő üzenetsorban jelenjen meg, ellentétben az in-line threading-el , ahol külön szálban jelennek meg a válaszaink.

Még több információt oszthatsz meg Google Naptár állapotokkal a Chatben

A Google tavaly elindította a Google Chatben az olyan Naptár állapotok megjelenítését mint, például az „Értekezletben” vagy „Fókuszidőben”. Idén májustól azoban a Chat állapotok még több információt tartalmaznak, például az értekezletből vagy fókuszidőből hátralévő időt, illetve ha valakinek a következő 10 percben van tervezett elfoglaltsága, és az is látható, ha távolléti eseménye van a következő munkanapon. Emellett az alkalmazásban láthatod a kollégáid munkavégzési helyét és helyi időzónáját is, amikor üzenetet küldesz nekik. Az állapotodat bármikor kikapcsolhatod, de automatikusan eltűnik, ha üzenetet küldesz valakinek. Ennek a funkciónak az egyik nagy előnye, hogy pontosabb képet kaphatsz a válaszidőről, ha valaki éppen nem elérhető, ami segít a hatékony együttműködésben.

A Google Chat már az értekezletből vagy fókuszidőből hátralévő időt is jelzi

A közös tárhelyek és a megosztott meghajtók mostantól elérhetővé válnak a Business Starter csomagban is

A Google nemrég frissítette a Business Starter csomag tárhely modelljét és áttért a felhasználók közös tárhelykezelésére. A közös tárhely egyszerűbb és rugalmasabb megoldást nyújt a tárhelyek kezelésére azzal, hogy az összes tárhely megosztott lesz a szervezetben. Ez azt jelenti, hogy mostantól nem kell külön-külön menedzselni a felhasználókhoz rendelt tárhelyeket. Emellett az adminisztrátoroknak több eszközük lesz a jogosultságok nyomon követésére a szervezetben. Ez a fejlesztés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a jogosultságuknak megfelelően létrehozzanak megosztott meghajtókat, és hozzáadhassanak tagokat, fájlokat és mappákat. Ezáltal a Google csökkenti a fájlmegosztással és együttműködéssel kapcsolatos problémákat és akadályokat.

A frissítés bevezetése már elkezdődött, így a Business Starterre regisztráló új ügyfelek már közös tárhelyet kapnak, a meglévő Business Starter ügyfelek pedig a következő hónapokban térhetnek át a közös tárhelyekre.

Lépj szintet velünk! Ha Te is felhőre váltanál vedd fel velünk a kapcsolatot és tervezzük meg vállalatod új informatikai rendszerét. Jelentkezz az űrlapon és kezdjük el a közös munkát akár már holnap!

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.