A belső rendszergazda nemcsak drága, de több szempontból is kockázatos lehet a KKV-knak
Ahogy közeleg az év vége, egyre inkább bizonyossá válik, hogy 2024-ben nagyon át kell majd gondolniuk a vállalkozásoknak, hogy mire mennyit költenek. Mindezt úgy, hogy nem szabad leadniuk a termékeik vagy szolgáltatásaik minőségéből, hiszen az ügyfelek megtartása kulcsfontosságú kérdés lesz a cégek versenyben maradás szempontjából. IT szolgáltatóként azt látjuk, hogy a digitalizáció a hazai vállalkozások többségének az egyik – ha nem a legfontosabb – lába, ami nemcsak a belső működést befolyásolja, de kihatással van a termelésre és az ügyfélkapcsolatokra is. A jó IT-hoz pedig természetesen egy jó rendszergazdára is szüksége van, a szervezetnek, aki folyamatosan építi, felügyeli, teszteli és javítja a cég rendszerét és segít sikeres üzleti döntéseket hozni. És amíg a legtöbb vállalat a hatékony informatikai támogatást egy belső rendszergazda személyében képzeli el, nem biztos, hogy minden cég számára ez a legjobb megoldás.
Ezt a blogcikket azért írtuk, hogy megmutassuk olvasóinknak, hogy a megfelelő informatikai támogatás megszervezése nemcsak pénzügyi, de HR szempontból is kihívást jelent a cégeknek. Ha a vállalkozás 50 fő alatt van és saját belső rendszergazdával kívánja megoldani az IT feladatok ellátását, szinte biztosak lehetünk abban, hogy anyagilag jócskán ráfizet és azt is garantálhatjuk, hogy egy emberrel nem fog tudni minden IT ügyet hatékonyan megoldani.
A kiszervezett informatika ezzel szemben költséghatékonyan biztosítja azt az odafigyelést és támogatást, amire a vállalkozásnak a napi szintű működéshez és a hosszú távú üzleti célok eléréséhez szüksége van. Ebben a cikkben szeretnénk pár olyan szempontra felhívni a cégvezetők és HR szakembereknek figyelmét, amelyek rávilágítanak arra, miért éri meg jobban egy IT szolgáltató céggel dolgozni a belső rendszergazda helyet.
A kiszervezett informatika üzleti előnyeiről már egy korábbi cikkünkben is írtunk. KATT ide és olvasd el!
Az IT szolgáltató cég nem megy szabadságra
Mivel az informatika üzletmenet folytonosság szempontjából az egyik legkritikusabb prioritás, így egyértelmű, hogy az IT rendszert egy napra se lehet felügyelet nélkül hagyni. Gondoljunk csak bele, milyen fennakadásokat és zavart tud okozni a működésben, egy egyszerű wifi hálózat meghibásodás, vagy szerverleállás. Az IT rendszerekben mindig felüthetik a fejüket olyan problémák, amik azonnali megoldást igényelnek és már egy-két óra leállás is komoly veszteséget és károkat okozhat a cégeknek.
Azonban amennyiben a rendszergazda a cég alkalmazottja, ugyanúgy, mint a többi munkatársnak, neki is kijár a 22-25 nap szabadság és az is megeshet, hogy egy váratlan esemény, vagy betegség miatt hetekre nem tud munkába állni. Ez még a legjobb esetben is azt jelenti, hogy a cég IT rendszere minimum 5 hétre felügyelet és támogatás nélkül marad, ami hatalmas kockázati tényező. Az IT szolgáltató cég ellenben egy napra se hagyja magára a vállalkozás informatikáját, így azonnali segítséget tud nyújtani egy esetleges fennakadás vagy nem várt rendszerhiba esetén, amivel garantálja a cég zavartalan működését és üzletmenet folytonosságát.
A rendszergazda feladatkör szintjei
Mint minden munkakörben, az informatikában is megkülönböztethetünk kezdő, egyszerű, összetett és nagy tapasztalatot, valamint szaktudást igénylő feladatokat. Az új eszközök beszerzése, beállítása és szoftverek telepítése a legalapvetőbb rendszergazda feladat. A szakszerű felhasználó menedzsment – kiléptetések, beléptetések, email címek létrehozása stb. – már nagyobb rutint és odafigyelést igényel. A szerver telepítés és üzemeltetés már egy ennél is magasabb szintű feladat, aminél még bonyolultabbak az IT security feladatkörök. Tehát a gépek és hálózat védelme, a biztonsági szabványoknak való megfelelés már komoly ismereteket és szaktudást követel. A legmagasabb szintű rendszergazda feladat pedig az IT menedzsment, tehát az informatika stratégiai szintű átlátása és szervezése, büdzsé tervezés és az üzleti döntésekben való felelős részvétel.
Az IT igazgató vagy másnéven CIO látja el a cégen belüli IT feladatkörök legmagasabb szintjét! KLIKK a cikkre és tudd meg, hogy miért van szüksége rá a vállalkozásodnak!
Az IT szolgáltató cég nem válogat a feladatok között
Mi az iSolutions-nél több, mint 10 éve foglalkozunk üzleti informatikával és közel 300 ügyfelünknek biztosítunk profi rendszergazda szolgáltatást. Nálunk jelenleg 34 full time rendszergazda dolgozik, akik mind szakértők az általuk kezelt területen. Így ügyfeleinknek minden feladat esetén a legmagasabb szintű támogatást nyújtjuk, a cég igényeire szabott feltételekkel versenyképes és kiszámítható áron.
Az IT szolgáltató cég nem mond fel
Sajnos az elmúlt években óriási hiány van az országban rendszergazdákból, így jó mélyre kell nyúlniuk a zsebükbe a cégeknek, ha valóban jó szakembert szeretnének felvenni. Ráadásul, mivel óriási a verseny a szakértő munkatársakért, így semmi biztosítékuk nincsen a cégeknek arra, hogy a munkatárs hosszútávon a vállalatnál marad. Sajnos nem ritka eset, hogy az újonnan felvett rendszergazda még a próbaidő lejárta előtt kap egy jobb ajánlatot, ami miatt otthagyja a céget és kezdődik minden elölről. Így eshet meg, hogy egy vállalkozásnak fél, vagy akár egy évre sincs megfelelő rendszergazda támogatása, hiszen a munkatársak egymásnak adogatják a kilincset és senki nem jut el a betanulási szinten túl. Egy IT szolgáltató viszont az első pillanattól profi szintű munkát végez, és nem hagyja cserben a céget. A díjazása ráadásul kiszámítható, hiszen havidíjas konstrukcióban fél vagy egy éves szerződéseket köt. Így nem kell azon aggódnia a cégnek, hogy egyik napról a másikra megugrik az IT kiadása. Ez lehetővé teszi az informatikai rendszer tervezhetőségét és biztosítja a hosszú távú IT projektek sikeres megvalósulását.
Az IT szolgáltató cégnél garantált a szakmai kontroll
Más szempontból is problémás lehet, ha a cégnél egyetlen személy látja el a rendszergazda munkakört. Ilyenkor ugyanis jogosan felmerül a szakmai kontroll hiánya. Ahol senki nem képes ellenőrzi a rendszergazda munkáját, gyakran már csak akkor esnek ki a csontvázak a szekrényből, amikor már elment az adott munkatárs és egy másik szakember lép a helyébe. Ilyenkor sokszor olyan hibák derülnek ki, amik óriási veszélybe sodorhatják a céget és ezekből a csávákból sokszor nagyon bonyolult és költséges kihúzni a vállalatot. IT szolgáltatóként sajnos nap, mint nap találkozunk olyan esetekkel, hogy a korábbi rendszergazda kolléga egy-egy meggondolatlan IT döntése hatalmas kockázatnak tette ki a vállalkozást, mert nem volt senki, aki felülvizsgálja.
Az iSolutions-nél a szakmai kontroll garantált! A vállalkozások IT rendszereit a legszigorúbb biztonsági szabványok mentén építjük ki és kizárólag hitelesített és megbízható rendszereket használunk. Minden ügyfelünkkel több munkatársunk foglalkozik. Mivel mindenről pontos dokumentációt végzünk, így ügyfeleink valós időben követhetik, hogy éppen mi történik az IT rendszerükben.