3 ügyfelünk esetén keresztül mutatjuk be rendszergazda szolgáltatásunk sokoldalú megoldásait!
A digitalizáció elterjedése és az üzleti környezet dinamikus változása iparágtól függetlenül a rugalmas és skálázható IT megoldásokat helyezik előtérbe a vállalatok életében. A felhőalapú rendszerekre való átállással a szervezetek modern, rugalmas és biztonságos platformra építhetik fel digitális jelenlétüket, ami lehetővé teszi a gyors alkalmazkodást a konkurencia és a piac által diktált kiélezett versenyben.
200 + felhőbe költöztetett ügyféllel a hátunk mögött kijelenthetjük, hogy az iSolutions egyik sztenderd szolgáltatása a vállalatok felhőrendszerbe való beléptetése. És bár ezt a szolgáltatásunkat egy teljes mértékben egységesített séma szerint hajtjuk végre ügyfeleinknél, mégis minden esetben más és más igények és szempontok menték építjük ki a vállalkozások IT rendszerét. Ebben a blogcikkben három ügyfelünk esetén keresztül szeretnénk bemutatni, milyen összetett IT feladatok megoldását teszik lehetővé az általunk kínált testre szabott rendszerek és szolgáltatások.
Az iSolutions elsődleges célja mindig a cég igényeinek megismerése és megértése, így tőlünk minden ügyfelünk azt kapja, amire valóban szüksége van! Nálunk nincs mellébeszélés, világosan kommunikálunk és arra törekszünk, hogy az IT megoldásaink mögötti döntések a cégvezetők számára is transzparensek és érthetőek legyenek.
A kiszervezett informatika üzleti előnyeiről már egy korábbi cikkünkben is írtunk.
KATT ide és olvasd el!
Lehetővé tesszük a határok nélküli együttműködést
Egy országos lefedettségű munkaerő kölcsönző cég azzal keresett fel minket, hogy szeretnék hatékonyabbá tenni az ország egymástól távoli pontjain és a határon túl működő irodáik együttműködését. Az együttműködésünk kezdetén összesen 7 irodájuk működött, minden egységben 2-3 munkatárssal, akik leggyakrabban telefonon kommunikáltak egymással. A cég levelezőrendszere és fájlszerver kezdetleges volt, és nem rendelkeztek közös naptár vagy egyéb projektkezelő rendszerrel sem. Ez a felállás nagyon megnehezítette a kollégák összehangolt munkáját, akikre rengeteg adminisztrációs feladat hárult, ami az emaileken keresztül történő küldözgetések miatt sokszor teljesen átláthatatlanná vált.
A helyzetet megvizsgálva a legjobb megoldásnak itt a Google Workspace bevezetése bizonyult, amivel nemcsak a korszerűtlen levelezőrendszert és fájlszervert váltottuk ki, de lehetővé tette a távoli irodák összehangolt munkáját is. A felhő alapú fájlkezelés megoldotta a dokumentumok egyidejű kezelését, és azonnali lehívását, amivel rengeteg adminisztrációval töltött munkaórát spóroltunk meg a cég kollégáinak. A Google Workspace bevezetésének hála ügyfelünk a Covid-járvány idején is eredményes munkavégzésre volt képes, sőt növekedett, aminek köszönhetően a közös munkánk kezdetén fennálló 35 fős létszáma mára 100+ főre emelkedett! A felhőre való átállás ráadásul azt is lehetővé tette, hogy megváljunk a régi elavult szerverektől is.
Low-code / No-code módszertan a belső folyamatok támogatására
Fenti ügyfelünk számára a ugyancsak kihívást jelentettek az összetett és rengeteg ismétléssel járó belső adminisztratív feladatok. Egy munkaerő kölcsönző cégnek ugyanis a munkavállalói szerződéskötéseknél, beléptetéseknél, kiléptetéseknél rengeteg papírmunkája van, főleg a külföldi dolgozók esetében, ahol ugyanazt az 5-6 adatot (név, anyja neve, születési idő, stb.) kell megadni akár 25-30 alkalommal. Az ilyen űrlapok kézi kitöltése nemcsak rengeteg időt vesz el, de megannyi hibalehetőséget rejt magában.
Ennek megoldására ügyfelünknek a Low-code / No-code módszertan segítségével olyan – a speciális belső folyamataikat támogató – rendszert állítottunk össze, amely segíti őket a dokumentumok előállításában és kitöltésében. Persze ahogyan ügyfelünk növekedett, úgy volt szükség egyre több smart megoldásra a működésükben, aminek köszönhetően mára a legösszetettebb adminisztratív feladataik is egyszerűen és gyorsan, pár kattintással elvégezhetők. Ezek a Low-code / No-code megoldások nemcsak azért praktikusak a cégeknek, mert 100%-ban testreszabhatók, hanem azért is, mert 2-3 nap alatt összeállíthatók, így lehetőséget adnak az üzlet kihívásokra történő gyors reagálásra. Eddig közel 15 folyamat támogató rendszert állítottunk össze ügyfelünknél, köztük komolyabb, az ERP számára is felfogható támogató szisztémát, és azóta is folyamatosan új megoldásokat fejlesztünk.
Az IT igazgató vagy másnéven CIO látja el a cégen belüli IT feladatkörök legmagasabb szintjét! KLIKK a cikkre és tudd meg, hogy miért van szüksége rá a vállalkozásodnak!
Ha kell, a vasakat is rendbetesszük!
A következő eset jól példázza, hogy az iSolutions a hagyományos technológiák terén is szakértő segítség lehet a cégeknek. Egy nagy budapesti könyvelő iroda a Covid-járvány idején keresett fel minket, azzal az – akkoriban sok más céghez hasonló – igénnyel, hogy szeretnék megkönnyíteni a home office-ban dolgozó munkatársak együttműködését. A vállalat IT rendszereinek állapotfelmérése során azonban hamar világossá vált számunkra, hogy a legnagyobb feladatunk nem a cég felhőrendszerre való átállítása, hanem a szerverek, a hálózat és az informatikai szereplők rendberakása lesz. A cég ugyanis nagyon sok elhanyagolt saját szerverrel rendelkezett, amelyeket rendszerezni és korszerűsíteni kellett. Emellett a belső informatika, a munkakörök és beszállítók átszervezését is meg kellett oldanunk az általunk kiépített új IT környezetben.
Első körben a szervereken tárolt információk és szoftverek rendszerezését és az adatok biztonságos mentéseit alakítottuk ki, a további lépéseket pedig az új szisztémához igazítottuk. Ezután vezettük be a felhőt, amivel kiváltottuk a belső szerveren lévő emailezést Gmail levelező rendszerre, ami egyszerű kezelést tett lehetővé és rengeteg helyet szabadított fel a belső szervereken.
Mi az iSolutions-nél több, mint 10 éve foglalkozunk üzleti informatikával és közel 300 ügyfelünknek biztosítunk profi rendszergazda szolgáltatást. Nálunk jelenleg 34 full time rendszergazda dolgozik, akik mind szakértők az általuk kezelt területen. Így ügyfeleinknek minden feladat esetén a legmagasabb szintű támogatást nyújtjuk, a cég igényeire szabott feltételekkel versenyképes és kiszámítható áron.
Elintézzük, hogy a cég IT infrastruktúrája 100%-ban a felhőben legyen!
Ügyfelünk egy építőipari projektmenedzsmenttel foglalkozó cég azzal az igénnyel állt elénk, hogy szeretnének megválni a vaskos szervereiktől és a vállalat minden létező adatával és rendszerével a felhőbe költözni. Ez nem kis feladat egy olyan cég esetében, ami közel három tetrabájtos fájlszerverrel, rajta rengeteg nagyméretű AutoCAD-es rajzzal, belső projektmenedzsment programmal, NAS adattárolással és SAP business rendszerrel is rendelkezik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a feladat lehetetlen, csupán jól meg kellett tervezni és lépésről-lépésre felépíteni az átállást.
Első lépésként a fájlszervert váltottuk ki a felhővel, amit kezdetben visszaszinkronizáltunk a NAS-ra. Tehát az adatok helyben és a felhőben is mentésre kerültek. A felhő technológia fejlődésével ügyfelünknek később már a NAS-ra se volt szüksége, így az adatokat 100%-ban a felhőben tudták tárolni és kezelni. Egyedül a SAP rendszer volt az, amit nem lehetett a felhőbe kiszervezni, így ez külső hosting központba került át, aminek lebonyolításában szintén támogattuk ügyfelünket.
Az IT szolgáltató cégnél garantált a szakmai kontroll
Ez az eset jól mutatja, hogy a felhőbe szinte bármilyen informatikai rendszer átköltöztethető és biztonságosan, valamint egyszerűen kezelhető, még azok is, amikről klasszikusan az él a köztudatban, hogy kizárólag fájlszerveren működnek. Sőt! A technológia jelenlegi állása mellett a Cloud szerver sokkal kisebb anyagi és erőforrásbeli ráfordítást igényel, mint az ugyanolyan teljesítményű fájlszerver, így a legtöbb vállalkozásnak sokkal jobban megéri a felhőben kezelt IT infrastruktúra.
Az iSolutions-nél a szakmai kontroll garantált! A vállalkozások IT rendszereit a legszigorúbb biztonsági szabványok mentén építjük ki és kizárólag hitelesített és megbízható rendszereket használunk. Minden ügyfelünkkel több munkatársunk foglalkozik. Mivel mindenről pontos dokumentációt végzünk, így ügyfeleink valós időben követhetik, hogy éppen mi történik az IT rendszerükben.