A hatékony IT menedzsment minimális befektetéssel maximális hasznot nyújthat a vállalatoknak

IT menedzsment szolgáltatás cégeknek

A technológia fejlődése az elmúlt évtizedben a hazai kkv-k számára is jelentős változásokat hozott. Azzal, hogy a vállalati informatika ma már az üzleti folyamatok elengedhetetlen részévé vált, a legtöbb vállalat életében az IT menedzsment szerepe is jelentősen megnőtt. Ettől függetlenül máig még kevés hazai cég ismerte fel fontosságát, pedig a hatékony IT menedzsment növeli a vállalkozás hatékonyságát, javítja az üzleti folyamatokat és nem utolsó sorban a költségeket is csökkenti.

Mivel üzleti modellünk alapja a hatékony informatika megteremtése cégmérettől függetlenül, így az átfogó IT menedzsment jelenleg az egyik legfontosabb szolgáltatásunk. Hogy közelebbről is bemutassuk, ebben a cikkben igyekszünk rávilágítani az IT menedzsment fontosságára és megmutatni szerepét a vállalatok életében. Emellett bemutatjuk azokat a lehetőségeket és kihívásokat, melyekkel a cégeknek szembe kell nézniük az IT menedzsment során.

Mit nevezünk IT menedzsmentnek?

Mielőtt mélyebben belemennénk a témába, fontos tisztáznunk az IT menedzsment fogalmát. Ez persze nem egyszerű, mert esetében egy rendkívül egyedi modellt látunk, ami számos aspektusában élesen különbözik a vállalatok más területein jellemző feladatszervezéstől.

Az IT menedzsment a vállalat informatikájának szervezésével, irányításával és felügyeletével foglalkozó ágazat, melynek célja, hogy az IT erőforrásokat (pl. hardver, szoftver, adatok és hálózatok) hatékonyan használja fel a szervezet üzleti céljainak támogatására. Az IT menedzsment amellett, hogy biztosítja a technológiai és az üzleti stratégiák közötti kapcsolatot, segít az üzleti igényekhez igazítani a vállalati infrastruktúrát.

Az IT menedzsment biztosítja a technológiai és az üzleti stratégiák közötti kapcsolatot, valamint segít az üzleti igényekhez igazítani a vállalati infrastruktúrát

Az IT menedzsment tehát számos feladatot magában foglal, beleértve az IT stratégia kidolgozását, az informatikai infrastruktúra tervezését és telepítését, a rendszeres karbantartást és frissítést, a biztonsági intézkedések kidolgozását és végrehajtását, az alkalmazások fejlesztését és az üzemeltetést. Az IT menedzsment körébe tartozik továbbá az informatikai személyzet felügyelete, a projektmenedzsment és a költségvetés-tervezésben való aktív részvétel is.

A vállalati informatika nem egyenlő az IT menedzsmenttel

Talán az egyik legalapvetőbb probléma, amit a hazai vállalatoknál tapasztalunk, hogy sok helyen IT menedzsmentként hivatkoznak arra, ami valójában nem az. Ugyanis attól, hogy a vállalatnak van egy informatikai rendszere és rendszergazdája, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rendelkezik IT menedzsmenttel. Ugyanez vonatkozik a kiszervezett informatikára is, hiszen a szerverbérlés, rendszerüzemeltetés és géppark karbantartása klasszikus értelemben szintén a rendszergazdai feladatok közé tartozik. A vállalati informatika akkor léphet át az IT menedzsment körébe, ha összefonódik a cég üzleti folyamataival és ennek megfelelően részt vesz a szervezet irányításában és a döntéshozatalban is.

A legfontosabb tehát, hogy a hatékony IT menedzsment mindig valamilyen stratégia mentén a vállalat üzleti céljait ismerve és figyelembe véve végzi tevékenységét és a vállalat teljes működésére kihat.

A hatékony IT menedzsment lelke a szakértő felelős

Vajon képes lenne hatékonyan működni az a vállalat, ahol a sales vezető viszi a könyvelést, a marketing vezető pedig a HR-t? Ugye nem hangzik valami jól? Pedig sok vállalat esetében körülbelül ugyanez a helyzet az IT menedzsmenttel is. Sajnos nem ritka eset a hazai vállalatoknál, hogy olyan felelősre bízzák rá ezt a feladatkört, aki nem informatikai szakember, mint például a termelési vezető vagy pénzügyi igazgató. Ez esetben a probléma, hogy bár ezek a személyek tisztában vannak a vállalat üzleti céljaival, informatikai szempontból nem rendelkeznek kellő szakértelemmel ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozzanak.

Az iSolutions IT menedzsment szolgáltatásának legnagyobb értéke abban rejlik, hogy egyszerre ad informatikai stratégiát, beszerzést, végrehajtás és rendszerfelügyeletet, aminek köszönhetően maximális hatékonysággal látja el szerepét, mintha csak egy IT igazgató dolgozna a cégnél.

Az IT menedzsment alapjai

Láthatjuk tehát, hogy az IT menedzsment egy komplex feladat, amely több lábon áll, ezeket pedig érdemes közelebbről is megvizsgálni:

Stratégia – A hatékony IT menedzsmenthez elsősorban látni kell azt, hogy a vállalkozás honnan hova halad, így elengedhetetlen, hogy folyamatos kapcsolatban legyen az ügyvezetéssel. Milyen növekedési pályán van a vállalat? Új munkatársakat toboroz? Terméket fejleszt? Telephelyet bővít? Ezek mind olyan kérdések, amik lényegesek a stratégia kialakításában, mivel jelentősen befolyásolják a vállalat informatikai megoldásait.

Költségvetés – Fontos, hogy az IT menedzsment rálásson a vállalat költségvetésére, hiszen abból fogja látni, hogy milyen színvonalon és mennyi pénzből valósíthatja meg a vállalat informatikáját. A hatékony IT menedzsment a vállalat teljes költségvetését figyelembe véve gazdálkodik a vállalat erőforrásaival és gazdaságos, hosszú távon megtérülő megoldásokat eszközöl.

A hatékony IT menedzsment a vállalat teljes költségvetését figyelembe véve gazdálkodik a vállalat erőforrásaival

Beszerzési stratégia – Az IT menedzsment feladata a megfelelő informatikai infrastruktúra megtervezése, kialakítása, üzemeltetése és karbantartása is, ami alatt a vállalat eszközeit és rendszereit értjük. Ehhez az IT menedzsmentnek tudnia kell, hogy mit és mikor kell megvásárolnia a cégnek, valamint át kell látnia a vállalaton belüli munkafolyamatokat is. Például, hogy honnan, miként és milyen eszközökről dolgoznak a munkatársak, valamint tudnia kell azt is, hogy melyek azok a területek, amiken a vállalat a legerősebben fejti ki tevékenységét. Egy erős sales-el rendelkező cégnek például elengedhetetlen egy hatékony CRM rendszer, ahol pedig több munkatárs dolgozik összetett folyamatokon, ott fontos lesz egy jól működő projektmenedzsment program. Az eszközök esetében ráadásul számolni kell a tervezett elavulással is, amit szintén bele kell építeni az eszközbeszerzési stratégiába.

Összetett ügyek kezelése – A vállalatoknál a napi informatikai feladatok elvégzése mellett az IT menedzsmentnek a bonyolultabb ügyeket is kezelnie kell, amik komoly tervezést és előkészületet igényelnek. Ezek tipikusan olyan feladatok, amik nem egy-két nap és nem is egy-két hét alatt oldódnak meg, hanem akár hónapokra vagy félévekre is elhúzódhatnak. Ilyen például egy új vállalatirányítási rendszer bevezetése, a cég informatikai hátterének lecserélése vagy a felhőbe költözés.

A hatékony IT menedzsment előnyei

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő IT menedzsment cégmérettől függetlenül megannyi előnnyel jár a hazai vállalkozások számára, ezért most a teljesség igénye nélkül felsorolunk párat:

Alapos dokumentáció – Az IT menedzsment dokumentációt vezet a felhasználókról, jogosultságokról, IP-címekről, eszközökről, jelszavakról és minden olyan információról, ami az informatikai rendszer alapját képzi. Ezek a listák segítik a vállalat informatikai szakembereinek munkáját, valamint egyszerű és biztonságos hozzáférést nyújtanak a vezetőknek az IT rendszerekkel kapcsolatos fontos információkhoz.

Változások nyomon követése – Az IT menedzsment segít nyomon követni a cégen belüli változásokat, az esetleges problémákat, a folyamatokat, és javítja az üzleti hatékonyságot. Emellett támogatja a vállalkozást az IT projektek hatékonyabb kezelésében, segíti a vállalati célkitűzések megvalósítását, valamint növeli a szervezet biztonságát és csökkenti az üzleti kockázatot.

Informatikai megoldások optimalizálása – Egy jó IT menedzsment csapat az adott vállalkozás igényeire szabva azonosítja a legjobb IT megoldásokat. Emellett a jobb üzleti eredmények érdekében javítja a folyamatokat és biztosítja a rendszer zavartalan működését.

Az iSolutions segít a hatékony IT menedzsment megvalósításában

Átláthatóság megteremtése – A hatékony IT menedzsment segítségével a cégvezetők egyszerűen nyomon követhetik a vállalaton belüli folyamatokat, fejlesztéseket és a költségeket is ellenőrizhetik.

Hatékony kommunikáció és biztonságos adatkezelés – Az innovatív IT megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára a biztonságos adatkezelést, ami a vállalat belső és külső kommunikációját egyaránt megbízhatóvá és hatékonnyá teszi.

Emeld céged magasabb szintre hatékony IT menedzsmenttel. Vágjunk bele együtt! Vedd fel a kapcsolatot gondolatébresztőnkkel és kezdjük el a közös munkát akár már holnap!

Töltsd ki az űrlapot és küldjük is az e-bookot!

Költöztesd céged adatait a felhőbe: vállalati felhőszolgáltatás, felhő tárhely

BIZTONSÁG A FELHŐBEN (E-BOOK)

Ebben az ebookban körbejárjuk az elmúlt évek informatikai változásait, a modern munkavégzésből adódó új kihívásokat, valamint azt, hogy a felhőrendszerek miként tudják megteremteni a vállalatok IT biztonságát. Emellett igyekszünk hasznos gyakorlati tanácsokat is adni, melyek segítségével egyszerűen csökkenthetőek az adatbiztonsági kockázatok.

A sütik használatával kapcsolatos általános információk
Az iSolutions a felhőszolgáltatások széles skáláját kínálja (Google Workspace, Office, Microsoft 365)

A cookie-k alkalmazásának célja lehet például:

  1. a weboldal funkcionalitásának monitorozása és folyamatos fejlesztése,
  2. a weboldal működése során fellépő technikai problémák (pl. a böngészés lassulása, a weboldal elérhetetlensége stb.) azonosítása és kezelése,
  3. a használati szokásokra (pl. a böngészés időpontja, a böngészéssel töltött időtartam, a honlap egyes részeinek megtekintésével töltött időtartam, a böngészésre használt eszköz típusa [asztali számítógép, tablet, mobiltelefon stb.], a böngészés során végzett aktivitás típusai [görgetés, koppintás, kurzormozgatás], a böngésző típusa és verziószáma, az operációs rendszer típusa, a böngészés földrajzi színhelye, a honlapon böngésző egyéni beállításainak megjegyzése, a honlap használatával kapcsolatban jelzett egyedi igények, javaslatok  stb.) jellemző és a felhasználói igényekre vonatkozó információk gyűjtése és elemzése.

A cookie célja a weboldal minél magasabb színvonalú működésének biztosítása a felhasználói élmény növelése érdekében.

Az iSolutions Kft. törekszik arra, hogy olyan cookie-kat és hasonló technológiai eszközöket alkalmazzon, illetve olyan szolgáltatóktól vegyen igénybe ilyen eszközöket, amely eszközök, illetve szolgáltatók a weboldal látogatóinak, mint homogén csoportnak a felhasználási szokásairól gyűjtenek adatokat a látogatói viselkedésminták, igények rögzítésével, nem pedig a felhasználóról, mint egyénről.

Ön dönti el, hogy hozzájárul-e a célok szerint kategóriákba sorolt sütik használatához: hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja a cookie bannerben. Ez alól kivételt képeznek a weboldal megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen – ún. "elengedhetetlen" – sütik, amelyeket az Ön hozzájárulása nélkül is elhelyezhetünk a böngészésre használt eszközén. Szükséges azonban hangsúlyozni, hogy ez kizárólag azért történik, hogy lehetővé tegyük a weboldal használatát. Más, például a "beállítások" kategóriába tartozó sütik segítenek a weboldalnak megőrizni az Ön beállításait. A "statisztikai" kategóriába sorolt sütik segítséget nyújtanak számunkra a felhasználói szokások feltérképezéséhez, míg a "marketing" sütik lehetővé teszik, hogy személyre szabott ajánlatokkal keressük meg Önt.

Amennyiben valamely süti leírása mellett szolgáltatóként az iSolutions Kft. nevét látja (ezek az ún. First Party sütik), a sütit az iSolutions Kft. helyezte el a böngészésre használt eszközén. Minden egyéb esetben a süti mellett jelzett külső fél helyezte el a sütit (ezek az ún. Third Party sütik).

A sütikkel kapcsolatban további információk találhatók a honlapunkon elérhető adatkezelési tájékoztató „A Weboldalon használt sütik” című fejezetében.

A weboldal működéséhez feltétlenül szükséges sütik

Ezek a sütik nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem kapcsolhatók ki. Általában csak olyan tevékenységekre válaszul kerülnek elhelyezésre, mint a szolgáltatások kérése, így például a süti használati beállítások megadása vagy űrlapok kitöltése. A böngészőjében beállíthatja a sütik blokkolását vagy az azokra való figyelmeztetést, azonban ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal vagy annak meghatározott részei egyáltalán nem működnek.

Statisztikai célú sütik

E sütik segítségével vesszük számba az oldalunkon történő látogatásokat és az internetes forgalom forrásait, hogy ily módon mérjük és javítsuk az oldalunk teljesítményét, használhatóságát. A sütik segítenek meghatározni a weboldal népszerű és kevésbé népszerű funkcióit, valamint a látogatói aktivitások (pl. görgetés sebessége, egy-egy menüpontban eltöltött időtartam stb.) jellemzőit. A sütik által gyűjtött információkat nem az egyedi, hanem az általános felhasználói szokások feltérképezésére és elemzésére használjuk fel. Amennyiben nem engedélyezi a statisztikai sütik használatát, nem értesülünk róla, hogy felkereste az oldalunkat.

Marketing célú sütik

Ezeket a sütiket hirdetőpartnereink helyezik el az oldalunkon keresztül. A sütiket az Ön érdeklődési körének megfelelő profil felállítására és az ahhoz illeszkedő hirdetések megjelenítésére használjuk. A „marketing” célú sütik egyedileg azonosítják a böngészőjét és a böngészésre használt eszközét (telefon, laptop, tablet, asztali számítógép stb.). Amennyiben nem engedélyezi ezeket a sütiket, nem élvezheti az Ön preferenciái szerint összeállított, célzott hirdetések előnyét.